تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰

آخرین پیش بینی از قیمت طلا

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز پنجشنبه ۲۱ مرداد با ۳۲۰۰ تومان کاهش، ۱۱۰۷۰۰۰ معامله شد. پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ قیمت طلای جهانی که در اولین ساعات معاملات روز چهارشنبه در حوالی ۱۷۳۳ دلار قرار داشت، در طول معاملات روز چهارشنبه روند صعودی را دنبال کرد.

قیمت طلا که در آخرین ساعات معاملات روز چهارشنبه روی ۱۷۵۲ دلار قرار داشت در شروع معاملات روز گذشته نیز قدری رشد کرد و ظهر پنجشنبه به وقت ایران در حدود ۱۷۵۷ دلار قیمت گذاری شد.

    اقتصادنیوز نوشت: قیمت طلای جهانی قدری بالا کشید، اما سکه کمی افت کرد، این مساله با بزرگ شدن اندازه حباب سکه در هفته اخیر مرتبط بود، در واقع رشد طلا تنها کمک کرد اندازه حباب قدری کوچک شود.

    قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۵۰ هزار تومان از نرخ عصر روز گذشته کمتر بود و روی ۱۱ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان قرار داشت. با وجود اینکه طلای جهانی قدری رشد کرد، قیمت سکه کاهش یافت.

    این مساله از این جهت که حباب قیمتی سکه هنوز در سطوح بالایی قرار دارد قابل درک است(شاید هم رشد قیمت طلا کمتر از حد انتظار فعالان بازار سکه بود و این مسئله بر قیمت سکه تاثیر منفی گذاشت). اگر قیمت عصر روز گذشته دلار (۲۶ هزار و ۵۲۰ تومان) و نرخ ظهر امروز طلا را در نظر بگیریم، اندازه حباب قیمتی سکه نزدیک به ۵٫۵ درصد به دست می‌آید.

    اندازه حباب سکه در روزهای اخیر تا نزدیکی ۷ درصد نیز رفته بود. چون حباب سکه بزرگ است نمی‌توان انتظار داشت با رشد قیمت طلای جهانی سکه خیلی رشد کند و رشد قیمت طلا اثرش را در کوچک کردن اندازه حباب می‌گذارد. (قیمت سکه امامی در طول معاملات امروز رشد کرد و در حدود ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه عصر روی ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار گرفت)


    بیشتر بخوانید: ۲ اتفاق عجیب در بازار طلا


    جهت انتظارات در بازار دلار افزایشی است

    به صورت کلی جهت انتظارات در بازار افزایشی است. قیمت دلار در سطوحی قرار گرفته است که از بعد از تعطیلات عید امسال کم‌سابقه بود. در روز تعطیلی بازار متشکل ارزی عمده قیمت‌هایی که از معاملات فردایی دلار اعلام می‌شد، بالای ۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان قرار داشت.

    تحلیل‌گران احتمال می‌دهند قیمت دلار در شرایط کنونی ظرفیت ثبت نوسانات شدیدی را دارد. فعالان بازار نسبت به روند مذاکرات احیای برجام نامطمئن هستند و کابینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور جدید تا به حال سیگنال کاهشی مهمی برای بازار ارسال نکرده است.

    برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت سکه امامی امروز با وجود افزایش قیمت طلای جهانی قدری افت کرد، حباب قیمتی سکه با سقوط طلا در روز جمعه خیلی بزرگ شده بود و این مساله که سکه هم جهت با طلا حرکت نکرد به نوعی قابل درک است.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان