تاریخ انتشار: ۰۷:۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
نماینده گنبد کاووس در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

چند وزیر پیشنهادی کابینه رئیسی حتی یک استاندار را هم از نزدیک ندیده‌اند/ برخی چهره‌ها لیاقت مشاور شدن را ندارند چه رسد به وزارت

نماینده گنبد کاووس با انتقاد از لیست وزرای پیشنهادی کابینه رئیسی می‌گوید: چند وزیر پیشنهادی کابینه رئیسی حتی یک استاندار را هم از نزدیک ندیده‌اند.

کابینه رئیسی

رویداد۲۴ زینب غبیشاوی: لیست وزرای پییشنهادی کابینه سیزدهم درحالی ابتدای هفته جاری به صورت رسمی از سوی هیات رئیسه مجلس خوانده شد که برخی فعالان سیاسی معتقدند چند تن از افراد معرفی شده در حد و اندازه وزارتخانه نیستند و برخی از آن‌ها تاکنون یک استاندار را هم از نزدیک ندیده‌اند، اما حالا قرار است ردای وزارت را به تن کنند.

ایران قوی، شعاری بود که ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری برای خود در نظر گرفته بود اما با معرفی کابینه‌ای کم‌سابقه، نگرانی‌هایی به وجود آمده که آیا می‌توان به چهره‌هایی اینگونه اطمینان کرد؟

از روز گذشته، کمیسیون‌های مجلس در سه شیفت با وزرای پیشنهادی جلسه دارند و برنامه آن‌ها را بررسی می‌کنند و روز شنبه ۳۰ مرداد، قرار است وزرای پیشنهادی از نمایندگان رای اعتماد بگیرند. برخی از این چهره‌ها در حوزه معرفی شده، کاملا تازه‌وارد هستند یا مدیریت کلان را تجربه نکرده‌اند؛ از جمله وزارت آموزش و پرورش که باغگلی وزیر پیشنهادی آن صرفا سابقه مدیریت مدارس امام رضا در مشهد را دارد. چنین انتخاب‌هایی صدای برخی نمایندگان را در آورده است.

رشیدی عضو کمیسیون شوراها گفته «انتظار من و همکارانم این بود به جای برخی از افراد معرفی شده، وزرای پیشنهادی قوی‌تری به مجلس معرفی می‌شدند، زیرا شرایط کشور دیگر زمان آزمون و خطا را از ما گرفته است. قطعاً وزرای ضعیف می‌توانند به دولت انقلابی آسیب وارد کنند.»

لطف الله سیاهکلی نماینده قزوین نیز گفته «امکان دارد عده‌ای بگویند مجلس شاید به برخی توصیه‌های بیرونی گوش دهد و به همه وزرا رای دهد، اما ما به تعهداتی که مردم دادیم پایبندیم و مغلوب این فضا نخواهیم شد بنابرین پیش بینی من این است که دو تا چهار وزیر احتمال دارد رای اعتماد کسب نکنند.»


بیشتر بخوانید: وزیر آموزش و پرورش را انتخاب کردند تا در دولت کار یاد بگیرد/ احتمالا ۴ وزیر پیشهادی رئیسی رای اعتماد کسب نکنند


امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی به رویداد ۲۴ می‌گوید: من از کابینه رئیسی توقع و انتظار خیلی زیادی داشتم. شعار ایران قوی، طبیعتا آدم‌های قوی و کابینه قوی را هم طلب می‌کند، با آدم‌های متوسط روبه پایین نمی‌توان ایران قوی ساخت و به درد مدیریت کشور نمی‌خورند. ما افراد بسیار قوی را داریم که توانایی اداره کشور را دارند، اما متاسفانه در لیست کابینه پیشنهاد نشدند. کشور دیگر تحمل اشتباه را ندارد و مردم نیز اجازه اشتباه کردن را به مسئولین نمی‌دهند.

شادمهر با بیان اینکه مردم توانایی تاوان دادن برای ناکارآمدی و نابلدی وزرای جدید را ندارند، یادآور شد: اگر ما نمایندگان در قبال رای اعتماد دادن به این وزاری پیشنهادی ضعف نشان دهیم، مردم از ما طلبکار خواهند بود و ما در قبال آن‌ها پاسخگو هستیم. برخی از این افرادی که برای وزارت‌خانه‌ها معرفی شده‌اند حتی لیاقت مشاور شدن را هم ندارند چه رسد به وزیر شدن! برخی از آن‌ها تابحال یک وزیر و یا استاندار را هم از نزدیک ندیده اند و تجربه‌ای ندارند، چگونه قرار است یک وزارتخانه را به دست این افراد بسپاریم؟ برخی از آن‌ها حتی جرات حرف زدن را هم ندارند.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هیچ سابقه‌ای از وزارتخانه ندارد

وی ادامه داد: در روز رای اعتماد قطعا سخنان دیگری در رابطه با این افراد خواهم گفت. بیش از ۵ نفر از این افراد که برای کابینه معرفی شده‌اند احتمالا رای اعتماد نخواهند گرفت. همین فردی که برای وزارت آموزش و پرورش معرفی شده هیچ سابقه‌ای ندارد و حتی استخدام آموزش و پرورش هم نیست. زارع پور در ارشاد بوده حالا برای وزارت ارتباطات او را معرفی کرده‌اند. یا مثلا ضرغامی چرا باید برای میراث فرهنگی پیشنهاد شود؟ آیا یک روز سابقه کاری در این حوزه‌ها را داشته‌اند؟ مشکل مردم قرار است با این افراد حل و فصل شود؟ من بعید می‌دانم. مطمئن باشید اگر فردی واقعا لایق و مسلط باشد به او رای خواهیم داد در غیر این صورت به آن‌ها رای بر عدم اعتماد خواهیم داد.

این نماینده مجلس می‌گوید فعلا صبح تا شب در مجلس هستیم و وزرای پیشنهادی به کمیسیون‌ها می‌آیند و برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند. احتمالا چند نفر از آن‌ها رای اعتماد از مجلس نگیرند.

وی با بیان اینکه رئیسی حتما پالسی مبنی بر بی کفایتی برخی از افراد معرفی شده از مجلس گرفته است، تصریح کرد: واقعا نگرانی وجود دارد و احتمالا اقای رئیسی برای برخی از وزارتخانه‌ها باید افراد دیگری را معرفی کند.

یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس نیز به رویداد۲۴ می‌گوید: آقایان وحیدی، آشتیانی و امیرعبدالهیان طی دو روز گذشته به مجلس آمدند و برنامه‌های خود را به کمیسیون امنیت ملی ارائه کردند و به سوالات نمایندگان کمیسیون پاسخ دادند. براساس برآیندی که از کمیسیون‌ها و فضای کلی مجلس دارم، به نظرم این سه نفر می‌توانند رای اعتماد مجلس را بگیرند. وزرای دادگستری و اطلاعات هنوز به کمیسیون نیامده‌اند. سایر وزرای پیشنهادی که ارتباط تخصصی با کمیسیون امنیت ملی ندارند، هنوز نیامده‌اند. امیدواریم نمایندگان درروز شنبه و یکشنبه بتوانند با بررسی کاملی که داشتند، بهترین افراد را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: چند نفر از وزرای پیشنهادی که روی آن‌ها بحث زیادی وجود دارد، قرار است در کمیسیون‌ها حاضر شوند و در نهایت برای آن‌ها رای گیری شود. اما برخی از آن‌ها مانند باغگلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بعید است که رای اعتماد بگیرند و امیدواریم آقای رئیسی در این خصوص تجدید نظر کنند.

رضا زاده با بیان اینکه نمایندگان به وزاری پیشنهادی برای آموزش و پرورش و علوم بعید است که رای اعتماد دهند، گفت: برخی از افراد معرفی شده با توجه به سوابقی که دارند، برای پست وزارت اصلا مناسب نیستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ضیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
2
1
سلام
یعنی دیدن استاندار میتواند باعث توانمندی بشه
شاید این دیدگاه در پی دشواری دیدار رئیس جمهور قبل شایع شده
ولی باید بدانیم دیدن و یا ندیدن فرد خاصی قطعا روی کارآمدی افراد تاثیر ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
ضیا جان این تمثیله یعنی ایشان هیچ سابقه ای ندارد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
ضیا جان علیکم السلام و رحمت الله
ببین رویداد24 داره مثال میزنه میگه افرادی جهت کسب رای اعتماد معرفی شدن که سوابق فعالیت های اداری ندارن مثلا فلانی تا حالا یه استاندار رو از نزدیک ندیده که باهاش یه سلام و احوالپرسی کنه و سوالی بپرسه جوابی بشنوه اکثرشون با فعالیت های تندرو گرایانه خودشونو از اقشار جامعه جدا کردنو اهداف یه عده خاص رو فقط دنبال کردن
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان