تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۰

توقف پرواز‌ها از ایران به افغانستان

روابط عمومی هواپیمایی ماهان ضمن اعلام ابطال پرواز مشهد- کابل در روز جاری (دوشنبه)، از احتمال توقف باقی پرواز‌ها به افغانستان خبر داده است.

توقف پرواز‌ها از ایران به افغانستان

رویداد۲۴ شرکت هواپیمایی ماهان در هفته، پنج پرواز از دو مبدا تهران و مشهد به شهر کابل (پایتخت افغانستان) دارد که در اطلاعیه جدید خود پرواز امروز (دوشنبه) خود را به شهر کابل باطل اعلام‌کرد.

ماهان تنها شرکت هواپیمایی در کشور است که در هفته پنج پرواز به شهر کابل دارد و تا عادی شدن شرایط در کابل، پرواز‌ها به افغانستان را متوقف کرده است.

وضعیت شرکت‌های هواپیمایی خارجی نیز به همین شکل است و از شب گذشته ده‌ها ایرلاین پرواز‌های خود به کابل را باطل اعلام کرده یا در آسمان کابل سرگردان بوده‌اند.

پرواز فلای دبی، دبی- کابل نیز از امروز متوقف شد و شرکت هواپیمایی فلای دبی اعلام کرده است دیگر به فرودگاه کابل پروازی نخواهد داشت.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در صورت تصمیم‌گیری مراجع امنیتی پرواز‌ها به کابل متوقف خواهد شد.

محمدحسن ذیبخش ادامه‌داد: اکنون ابلاغیه‌ای درباره تعلیق پرواز‌ها به افغانستان به سازمان هواپیمایی کشوری نداشتیم، اما پیش‌بینی می‌شود با این شرایط پرواز‌ها تعلیق شود.

بر اساس اظهارات سخنگوی سازمان هواپیمایی، صدور ابلاغیه تعلیق پرواز‌ها به افغانستان در حیطه اختیارات مراجع امنیتی و وزارت امورخارجه است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان