تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

آیتی: مجلس و دولت اعتراضات جامعه را درخصوص شهرداری « زاکانی» نادیده گرفتند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: هنگامی که آقای زاکانی به عنوان شهردار منتخب تهران معرفی شد، این کار مورد اعتراض طیف وسیعی از اقشار و طبقات مختلف جامعه قرار گرفت اما مجلس و دولت نسبت به این موضوع بی‌اعتنایی کردند.

آیتی: مجلس و دولت اعتراضات جامعه را درخصوص شهرداری « زاکانی» نادیده گرفتند

رویداد۲۴ مهدی آیتی، در ارزیابی ترکیب کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم و نتیجه احتمالی رأی اعتماد‌ها گفت: می‌گویند سالی که نکوست از بهارش پیداست؛ رفتن آقای زاکانی به شهرداری تهران با هماهنگی دولت جدید انجام شد که این امر خودش نشان دهنده آن است که اولین فردی که در نظام مدیریتی جدید کشور بر روی صندلی‌اش نشسته صلاحیت این کار را ندارد

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: آقای زاکانی تخصص و سوابق مدیریتی‌اش به هیچ وجه به حوزه شهر، شهرسازی و مدیریت شهری نمی‌خورد.

وی یادآور شد: هنگامی که آقای زاکانی به عنوان شهردار منتخب تهران معرفی شد، این کار مورد اعتراض طیف وسیعی از اقشار و طبقات مختلف جامعه قرار گرفت، اما مجلس و دولت نسبت به این موضوع بی‌اعتنایی کردند در صورتی که قوه مجریه و مقننه هنگامی که یک خواسته عمومی به صورت کمپین عمومی در فضای مجازی منتشر می‌شود باید از حرف عموم مردم طرفداری کنند، اما مشاهده کردیم هر دو این نهاد‌ها به این اعتراضات بی‌اعتنایی کردند و این خودش نشان داده که در مجلس و دولت جدید مسئله رابطه از ظابطه مهمتر است.

این فعال سیاسی با بیان این که این نوع مدیریت یک نگرانی ایجاد می‌کند و آن این است که ما بعد‌ها شاهد همین رابطه بازی در سطح مدیران سطح بالایی کشور خواهیم بود، تاکید کرد: مدیران سطح بالای کشور فقط وزرا نیستند؛ بلکه چندین هزار مدیر ارشد و نخبه در کشور از وزرا بگیرید تا معاونین وزرا، مدیران کل وزارتی، استانداران و فرماندران و همین‌طور شرکت‌های بزرگ دولتی و نهاد‌های انقلابی که در حقیقت جز نظام حاکمیتی کشور هستند و باید تعویض شوند.

وی ادامه داد: در انتصاب و انتخاب آقای زاکانی، آن چیزی که نگرانی ایجاد می‌کند این که که در دولت تمام مدیران دولتی هم رابطه را بر ظابطه اولویت دهند و اگر این اتفاق بیفتد، آن وقت شاهد آن خواهیم بود که هم دولت و هم مجلس آرایش مدیرانی را در کشور به وجود خواهند آورد که حتما نارضایتی عمومی مردم را در بر خواهد داشت.


بیشتر بخوانید: شورا در انتظار تائید مدرک تحصیلی شهردار منتخب توسط وزیر کشور


آیتی ادامه داد: من بر روی اسامی وزرا اصلا حرفی نمی‌زنم و نظری نمی‌دهم و این را به مجلس که مسئولیت تائید اعتبار نامه‌های وزرا را دارند واگذار می‌کنم، اما این هشدار را می‌دهم که اگر واقعا مجلس و دولت به جای آن که ظابطه را حاکم کنند بر روی رابطه بازی بروند و کاری را که در رابطه با آقای زاکانی صورت گرفت را در ارتباط با چندین هزار مدیری که باید انتخاب کنند که بر روی صندلی‌ها و کرسی‌ها بنشینند، اجرا کنند، حتما با نارضایتی عمومی مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر انتظاری که از دولت وجود دارد این است که، چون اعتبار نامه آقای زاکانی به عنوان شهردار پایتخت باید در وزارت کشور تصویب شود و هنوز ایشان شهردار رسمی و قانونی تهران نیست، در نتیجه از وزیر کشور و دولت آقای رئیسی انتظار می‌رود که واقعا صلاحیت و سوابق تخصصی مدیریتی آقای زاکانی را بررسی کنند. ایشان به هیچ وجه تخصص شهرداری و شهرسازی ندارد و کاملا توصیه‌ای و رابطه‌ای آمده است و حتی کاندید‌های دیگری که در رقابت با آقای زاکانی در شورای شهر مطرح بودند، صلاحیت بیشتری برای مدیریت شهر تهران دارند، اما متاسفانه شاهد بودیم با رابطه بازی این اتفاق افتاد و این اصلا اتفاق خوبی برای دولت و مجلس نیست و این مساله می‌تواند یک زنگ خطری باشد برای این که در آینده هم یک رابطه بازی به شدت در دولت و مجلس اتفاق بیفتد.

آیتی یادآور شد: ما در مجلس شورای اسلامی حدود چندصد پست مدیریتی داریم و آقای قالیباف اکثر پست‌های مدیریتی را از وقتی که رئیس مجلس شد تغییر داد و به هیچکس هم پاسخگو نبوده است و تا به حال هیچ مرجعی هم در کشور از ایشان سوال نکرده که شما به چه مجوزی تمام بخش مهمی از مدیران کلیدی در ساختار سازمانی مجلس شورای اسلامی را تغییر دادید و دوست و رفقای خودتان را آورده‌اید، در حالی که این سوال بسیار مهم است.

وی ادامه داد: این خطر وجود دارد که کاری که آقای قالیباف در مجلس کرده است در دولت هم اتفاق بیفتد، در نتیجه به نظر من وزارت کشور باید در اعتبار نامه آقای زاکانی تجدید نظر کند و هم این که دولت متوجه باشد در این چرخه باطل و معیوب رابطه بازی با مجلس قرار نگیرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درپاسخ به سوالی مبنی بر این که کابینه معرفی شده از سوی رئیس دولت سیزدهم با کابینه محمود احمدی نژاد مقایسه می‌شود، آیا این کابینه می‌تواند در شرایط فعلی اوضاع کشور را بهبود ببخشد بیان کرد: این اصلا اشکالی ندارد که ما از مدیران دولت‌های قبلی در مدیریت جدید استفاده کنیم، اشکال در آنجا به وجود می‌آید که این مدیران با رابطه بیایند.

وی تاکید کرد: هیچ اشکالی ندارد مدیری اگر صاحب صلاحیت و سوابق باشد، تخصص و علم و دانش داشته باشد برای پست مدیریتی احراز شود و فرقی هم نمی‌کند از دولت آقای احمدی نژاد یا آقای روحانی و چه از دولت‌های قبل؛ این کار به نفس و ذات خودش اشکالی ندارد، اما اشکال آنجایی به وجود می‌آید که رابطه بر ظابطه مقدم باشد و ما در کشور احساس کنیم دولت و مجلس باهم رابطه بازی انجام می‌دهند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
1
0
حناچی که شهرسازی خونداه بود چه کار مهمی در شهرداری کرد .
دوم ، حناچی در یک سازمان شهرداری ، یعنی سازمان مشاور فنی و مهندسی شهرداری تهران از هیبت مدیره تا مدیرعامل و معاون و مدیر میانی و حتی مسئول تدارکات را خارج از شهرداری و از میان دوستان خود آورد و انتصاب کرد .
عدالت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
0
1
تابه حال یک نفر درست برای شهرداری تهران انتخاب نکردین. شهردار شدن زاکانی غیرقانونی است
amir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
0
1
این سؤال رو از رئیس قوه مجریه نکنین چون به درخواست قوه قانونگذر از رئیس قضا ؛ شده رئیس جمهور
نظرات شما
پیشخوان