تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

احتمال نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه از فردا

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه نرخ‌های اعلامی امروز برای سکه و طلا رسمی نیست، گفت: از فردا بازار‌ها بازگشایی می‌شوند و با توجه رویداد‌های اخیر، احتمال نوسان وجود دارد.

احتمال نوسان قیمت‌ها در بازار طلا و سکه از فردا

رویداد۲۴ نادر بذرافشان در مورد تغییرات قیمتی طلا و سکه، اظهار کرد: از هفته گذشته بازار‌ها تعطیل است و به صورت فیزیکی خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد؛ قیمت‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود قیمت‌های رسمی و درستی نیست. اگر بازار باز باشد و خرید و فروش به صورت فیزیکی صورت گیرد، قیمت‌ها رسمیت می‌یابد.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در هفته گذشته نرخ اونس جهانی ۱۷ دلار افزایش یافت و از طرفی در فضای مجازی نرخ ارز با رشد همراه شد؛ همچنین اخبار سیاسی و اقتصادی از جمله تحولات افغانستان بر جو موجود تأثیر گذاشت. بر مبنای این محورها، نرخ طلا و سکه در فضای مجازی افزایش یافت به شکلی که قیمت سکه تمام بهار آزادی تا ۱۲ میلیون تومان نیز بالا رفت.

وی ادامه داد: باید صبر کرد و دید طی هفته جاری وضعیت اخبار، نرخ طلای جهانی و نرخ ارز به چه سمت و سویی می‌رود؛ احتمال دارد در صورت بازگشایی بازارها، نرخ‌ها یا همچون هفته گذشته باشند یا متأثر از رویدادها، تغییر کنند.

بذرافشان گفت: احتمال اینکه قیمت‌ها نوسان داشته باشند وجود دارد و بعید است نرخ کاهشی باشد.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران یادآور شد: از اواسط مرداد به بعد روند قیمتی طلا و سکه افزایشی بود به شکلی که در این ماه نسبت به تیر ماه شاهد رشد ۵ تا ۱۰ درصدی قیمت‌ها بودیم.


بیشتر بخوانید: صعود حیرت ‌آور قیمت طلا در راه است؟


قیمت طلا و سکه در ۳۰ مرداد

امروز، شنبه (۳۰ مرداد ۱۴۰۰) در حدود ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (امامی) به ۱۱میلیون و ۸۱۴ هزار تومان رسید که نسبت به سه شنبه هفته گذشته ۳ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

اما امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۱۱ میلیون و ۲۴۸ هزار تومان معامله شد که نسبت به سه شنبه هفته گذشته ۳ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

نیم‌سکه بهار آزادی نیز با قیمت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به سه شنبه هفته گذشته ۶۸ هزار تومان بیشتر شد.

ربع‌سکه بهارآزادی نیز امروز با قیمت ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به سه شنبه هفته گذشته ۱۱۵ هزار تومان بیشتر شد.

قیمت هر سکه یک گرمی نیز به ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید که قیمت آن نسبت به سه شنبه هفته گذشته ۵۳ هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر شد.

قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز به یک میلیون و ۱۵۷هزار و ۶۰۰ تومان رسید که نسبت به سه شنبه هفته گذشته ۹ هزار و۶۰۰ تومان افزایش قیمت داشت.

امروز قیمت اونس جهانی طلا نیز ۱۷۸۱ دلار اعلام شد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا
نظرات شما
پیشخوان