تاریخ انتشار: ۱۲:۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

کنایه نماینده نیشابور به کابینه رئیسی: وزرا جابه جا معرفی شدند!

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه مشخصی برای اداره این وزارتخانه ندارد که حداقل ۳۰ درصد بودجه کشور مربوط به این وزارتخانه است.

رای اعتماد به کابینه پیشنهادی رئیسی

رویداد۲۴ هاجر چنارانی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مخالف گفت: آقای رئیسی ما توقع دیگری در معرفی کابینه پیشنهادی از شما داشتیم. کسانی که معرفی شدند افرادی لایق، عالی و در نوع خود شایسته هستند اما انگار آن ها جابجا معرفی شدند.

وی با بیان اینکه ما نماینده مردم هستیم، گفت: آقای رئیسی دیگر زمان آزمون و خطا و ان شاءالله، ماشاءالله تمام شده است و ۴۳ سال از عمر بابرکت جمهوری اسلامی گذشته است. خیلی ها تماس گرفتند که ما صحبت نکنیم اما اگر وزیری مخالف نداشته باشد چطور می خواهیم برنامه هایمان را به مردم عرضه کنیم؟ شما باید بگویید زنده باد مخالف من و ما هم باید از نمایندگانی که در مقام مخالفت صحبت می کنند استقبال کنیم. اینجا فرصتی برای دفاع از برنامه ها است و ما نمایندگان مردم هستیم.

این نماینده مردم با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتخانه کوچکی نیست، گفت: وزارت کار گردش هنگفت مالی دارد و سه وزارتخانه ترکیب شده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشکیل داده است.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم با امید به آقای رئیسی رأی دادند و ما ایشان را فردی فسادستیز و مبارزه با ظالم می شناسند. خیلی از مردم دست یاری دارند. این مدل کابینه که معرفی شده درست نیست چون تخصص ها جای خود نیست و وزرا جابه جا گذاشته شده اند.

چنارانی افزود: ما جوانان و جوانان زمان جنگ را قبول داریم اما الان دیگر فرصت آن نیست که کسی که تسلطی بر بدنه وزارتخانه ای ندارد و از آن سیستم نیامده، وزیر آن وزارتخانه شود چون حداقل شش ماه طول می کشد تا بر آن وزارتخانه تازه مسلط شود.

وی افزود: آقای رئیسی دغدغه ها را برطرف کنید. ما به دنبال مدیران متخصص و انقلابی هستیم.


بیشتر بخوانید: توافق مجلس انقلابی و دولت انقلابی برای رای اعتماد به کابینه رئیسی / از وزرای تضمین شده تا وزیری که امین رهبری است!


چنارانی با اشاره به برنامه های ارائه شده از سوی عبدالملکی گفت: ۳۰ صفحه از برنامه ها تصویر است و بخشی از آن هم به بیان چالش ها، معضلات و راهکارهای تئوری و نظری پرداخته شده که با سرچ در اینترنت می توان آن را پیدا کرد. توقع ما این است که وزیر پیشنهادی کار برنامه دهد. برنامه یعنی در سه مدل کوتاه، میان و بلند مدت. البته ایشان در حوزه بهزیستی برنامه هایی را ارائه کردند که دلیل آن هم تسلط شان بر این حوزه است. اما وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها سازمان بهزیستی نیست.

این نماینده مجلس با طرح این پرسش که برنامه عبدالملکی درباره اشتغال چیست، گفت: آقای عبدالملکی کشور ما پتانسیل های زیادی برای اشتغال دارد اما برنامه شما برای ایجاد اشتغال چیست. باید دست از تئوری پردازی برداشته و برنامه عملیاتی ارائه کنید. مثل همان چیزی که در حوزه بهزیستی ارائه کردید.

وی با طرح پرسش دیگری مبنی بر اینکه وزیر پیشنهادی کار چه برنامه هایی برای صندوق های تأمین اجتماعی دارد، گفت: مجلس یازدهم با شعار شفافیت آمد پس اکنون هم لازم است با شفافیت گفته شود که حداقل وزیر پیشنهادی برای شش ماه آینده چه برنامه و کاری را مد نظر دارد آن هم برای وزارتخانه ای که حداقل ۳۰ درصد بودجه کشور را در اختیار دارد.

چنارانی در پایان گفت: برنامه وزیر پیشنهادی کار برای معیشت و رفاه کارگران چیست و چه کارهایی می خواهد انجام دهد؟ متأسفانه برنامه های ایشان روشن نیست.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان