تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۰۱ شهريور ۱۴۰۰

با حرکات صورت وسایل اندرویدیتان را کنترل کنید!

 در نسخه بتای جدید Android Accessibility Suite اندروید ۱۲، قابلیتی اضافه شده است که به کاربر امکان می‌دهد با حرکت صورت دستگاهش را کنترل کند.

اخبار تکنولوژی

رویداد۲۴ اندروید از برخی از ابزارهای دسترسی برتر برخوردار است که به افراد معلول کمک می‌کند از قابلیت‌های دستگاهشان به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند. با‌این‌حال، برخی از این ویژگی‌های دسترسی می‌توانند برای هر گوشی فراتر از هدف اصلی بسیار مفید باشند. آخرین نسخه بتای اندروید ۱۲ قابلیت بسیار مفیدی دارد که به شما امکان می‌دهد تلفن هوشمند اندرویدی‌تان را با استفاده از حالات مختلف صورت کنترل کنید.

نسخه بتای Android Accessibility Suite که در اندروید ۱۲ دیده می‌شود، میزبان ویژگی جدید Camera Switches است. هنگامی‌که قابلیت مذکور فعال است، دستگاه از دوربین جلو استفاده می‌کند تا ببیند آیا به صفحه‌نمایش نگاه می‌کنید و سپس حرکات صورت را تشخیص می‌دهد.

نحوه استفاده از حرکات صورت برای کنترل گوشی هوشمند اندرویدی

حالت‌های مختلف صورت می‌توانند باعث اعمال دستورهای مختلف در تلفن اندرویدی شوند. به‌عنوان مثال، می‌توانید دهانتان را باز کنید و نشان داده‌شدن پنل اعلان‌ها را شاهد باشید یا با بالابردن ابروهایتان به صفحه اصلی برگردید. تصویر زیر فهرستی از همه حرکات صورت را نشان می‌دهد که می‌توانید برای انجام اقدامات مختلف سفارشی کنید.

اعمالی که می‌توانید برای حرکات یادشده شخصی‌سازی کنید، شامل دسترسی به اعلان‌ها، حرکت به جلو یا عقب، لمس و نگه‌داشتن، حرکت به صفحه اصلی، انتخاب و... می‌شوند. همچنین، می‌توانید اندازه و مدت زمان حرکت صورت را با‌‌توجه‌‌‌به سلیقه و نیازتان سفارشی کنید. هنگام استفاده از این ویژگی، آیکونی به‌صورت دائمی نمایش داده می‌شود که می‌گوید دوربین تلفن همراه در حال استفاده است.

درحالی‌که ابزار جدید حرکت صورت در اندروید ۱۲ ظاهر شده است، به‌نظر نمی‌رسد به‌ این پلتفرم منحصر‌ باشد. برای دسترسی به این ویژگی، XDA توانست فایل نصبی Android Accessibility Suite را در تلفنی دارای اندروید ۱۱ بارگیری کند. اگر دوست دارید کار‌کردن با این ویژگی را تجربه کنید، شما نیز می‌توانید همین کار را انجام دهید.

همچنین، می‌توانید منتظر انتشار نسخه پایدار اندروید ۱۲ باشید یا بتای این سیستم‌عامل را بارگیری کنید. در‌صورت دسترسی به نسخه جدید Android Accessibility Suite، می‌توانید این ویژگی را در زیر ابزار Switch Access پیدا کنید.

منبع: زومیت
نظرات شما
پیشخوان