تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
مجید صدری:

نوراللهی به من قول داد بماند/ شانس کمی برای حفظ یک ستاره دیگر پرسپولیس داریم

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس معتقد است این باشگاه توان رقابت با تیم‌های صنعتی را ندارد.

نوراللهی به من قول داد بماند/ شانس کمی برای حفظ یک ستاره دیگر پرسپولیس داریم

رویداد۲۴ پرسپولیس موفق شد در لیگ بیستم، پنجمین قهرمانی متوالی خود را کسب کند. در این قهرمانی در کنار کادرفنی و بازیکنان مدیریت هم بسیار تاثیرگذار بود. مجید صدری رئیس هیئت مدیره پرسپولیس یکی از افرادی بود که در میانه‌های فصل به کادر مدیریتی پرسپولیس اضافه شد. با صدری در خصوص اتفاقات چند وقت اخیر، جدایی چند ستاره، خرید بازیکنان جدید، فسخ با کارگزار و سایر مسائل مربوط به پرسپولیس گفت و گویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

شما به عنوان رئیس هیئت مدیره پرسپولیس تا اینجا از عملکرد باشگاه در فصل نقل و انتقالات راضی هستید؟

باید به این نکته توجه داشته باشیم که رضایت بنده یا سایر مدیران باشگاه نمی‌تواند تاثیری بر عملکرد تیم یا ذهنیت هواداران داشته باشد. ما با تمام توان می‌جنگیم تا طبق خواسته و نظر سرمربی تیم، بازیکن بیاوریم. در این مسیر، فقط نظر کادر فنی است که اهمیت دارد. با این حال فکر می‌کنم تلاش‌های زیادی انجام شده و همانطور که می‌بینید تا به حال روند تمدید قرارداد یا جذب بازیکن جدید به خوبی پیش رفته است. ما دو یار جدید هم به لیست خود اضافه کرده ایم که البته این روند با قدرت بیشتر و سرعت زیادی در روز‌های آینده ادامه پیدا می‌کند.

سه بازیکن تاثیرگذار تیم شهریار مغانلو، کنعانی زادگان و احمد نوراللهی جدا شدند، ولی هنوز جایگزینی در سطح این بازیکنان جذب نشدند. شما چه صحبتی دارید؟

در مورد جدایی محمدحسین کنعانی زادگان و احمد نوراللهی باید این توضیح را بدهم که باشگاه تلاش زیادی داشت تا هر دو نفر را برای تمدید قرارداد راضی کند. حتی در مورد نوراللهی شاهد بودید که ما تا پای عقد قرارداد هم رفتیم، ولی به هر حال ایشان ترجیح داد برای زندگی خودش تصمیم جدیدی بگیرد که ما به این موضوع احترام می‌گذاریم، چون نوراللهی یا کنعانی زادگان و همه بازیکنان پرسپولیس برای کسب موفقیت‌های اخیر با تمام توان و وجودشان جنگیدند و قابل احترام هستند.

ایشان تصمیم گرفتند تا فوتبالشان را در جای دیگری دنبال کنند. در مورد شهریار مغانلو هم باید بگویم ما تلاش می‌کنیم این بازیکن را در لیست مان حفظ کنیم. باید ببینیم شرایط به چه شکل پیش می‌رود؛ هر چند با توجه به مسائلی که می‌بینیم، شانس بسیار کمی داریم. در عین حال برای پر کردن جای این بازیکنان که ستاره‌های تیم بودند، تلاش می‌کنیم طبق نظر یحیی گل محمدی و همکارانش بازیکنانی را جذب تیم کنیم. از سوی دیگر، بازیکنانی جذب می‌کنیم که پیراهن پرسپولیس را بیشتر از پول دوست داشته باشند. این قاعده و قانون فوتبال است که هر روزی ممکن است ستاره‌ای از تیمی جدا شود و یک ستاره دیگر بیاید تا خودش را نشان دهد و جای بازیکنان قبلی را پر کند. ما نمی‌توانیم این قاعده فوتبال را بهم بزنیم.

شما در جایی گفته‌اید در نقل و انتقالات مشکلی به لحاظ مالی نداریم و می‌توانیم لیست سرمربی تیم را جذب کنیم. واقعا اینطور است؟

باشگاه پرسپولیس، یک باشگاه دولتی به شمار می‌رود و ما تابع قوانین تجارت هستیم. با این حال همانطور که می‌بینید سعی کردیم تا با عبور از مشکلات فراوانی که پیش روی ماست و بحران‌ها و بدهی‌هایی که از گذشته به باشگاه به ارث رسیده، فعالیت بیشتری در فضای نقل و انتقالاتی داشته باشیم. ما نگفتیم مشکل مالی نداریم، اما گفتیم با وجود مشکلات مالی می‌توانیم بخش اعظمی از خواسته‌های سرمربی تیم را برآورده کنیم. این پتانسیل در باشگاه وجود دارد که با استفاده از تعصب بازیکنان که علاقه به پیراهن پرسپولیس دارند، آن‌ها را به سوی خودمان بکشانیم. همین حالا بازیکنانی بودند که پیشنهادات بالایی از تیم‌های دیگر داشتند، اما ترجیح دادند به پرسپولیس بیایند یا قراردادشان را تمدید کنند.


بیشتر بخوانید: نگاهی به آخرین وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس


این‌ها برای ما در دوران مدیریتی، افتخار محسوب می‌شود و ما باید از این پتانسیل در جهت ساختن تیمی مقتدر استفاده کنیم وگرنه همه مردم ایران می‌دانند که قدرت مقابله با بودجه آنچنانی باشگاه‌های صنعتی را نداریم و این گلایه‌های همیشگی ماست. باید خودمان تلاش کنیم، مذاکره کنیم کارگزار و اسپانسر جذب کنیم و بتوانیم مخارج خود را تامین کنیم؛ در حالی که باشگاه‌های صنعتی از بودجه صنعتی بهره می‌برند و با نیمی از مشکلات ما هم مواجه نیستند. این تفاوت بین پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها به شمار می‌رود.

ارقامی که از مذاکره بعضی تیم‌ها با بازیکنان مختلف منتشر می‌شود سرسام آور است. پرسپولیس چگونه می‌تواند با بعضی از تیم‌های صنعتی رقابت کند؟

همانطور که توضیح دادم بحث رقابت مالی به هیچ عنوان مطرح نیست. همه مردم ایران این موضوع را درک می‌کنند و نیازی به توضیح اضافی ندارد. ما از همه خواستیم انتظاراتشان از پرسپولیس منطقی باشد که الحمدلله این اتفاق افتاده و از این نظر هیچ مشکلی نداریم. تمام تلاشمان بر این است که با وجود بحران‌ها، به خواسته سرمربی تیم قدرتمندی بسازیم. تیمی که ایده آل هواداران باشد.

نوراللهی بعد از جدایی خود به نوعی باشگاه را مقصر این اتفاق معرفی کرد. نظر شما در این خصوص چیست

همانطور که توضیح دادم، احمد نوراللهی یک ستاره در تیم ما بود و به هر ترتیب تصمیم گرفت که جدا شود. در مورد او، همه چیز به صورت شفاف صحبت شد. نوراللهی در دفتر باشگاه با جعفر سمیعی به توافق کامل رسید و سپس تلفنی و همچنین گفت و گوی نوشتاری با من، تلویحا به این نتیجه رسید که بماند. حتی تلویحا قول داد که می‌ماند و ما هم روی این موضوع حساب باز کردیم. اینکه بعد از رفتن او، باشگاه را مقصر بدانیم، کار حرفه‌ای و منطقی نیست. برای این بازیکن آرزوی موفقیت داریم و البته برای تیم خودمان. امیدواریم پرسپولیس در فصل جدید نیز بتواند افتخارات زیادی را رقم بزند و موفقیت‌های چشمگیری را ثبت کند. ما با فوتبال حرفه‌ای آشنا هستیم و می‌دانیم رفت و آمد بازیکنان در تیم‌های مختلف امری کاملاً طبیعی است. به همین علت این قواعد را درک می‌کنیم و باید به دنبال ساختن یک تیم قدرتمند باشیم.

پرسپولیس طلب زیادی از‌ای اف سی دارد و این پول می‌تواند مشکلات باشگاه را تا حد زیادی مرتفع کند. شما به عنوان رئیس هیئت مدیره پرسپولیس چه راه حلی برای این مشکل دارید؟ امیدی به دریافت مطالبات هست؟

بله همیشه نسبت به دریافت این پول امیدواریم، اما باید موضوعات دیگر را مد نظر قرار داد. ما مدت‌هاست که نامه نگاری‌ها را انجام می‌دهیم. بیش از ۴۰ بار برای کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نامه نوشتیم تا دریافت پول برایمان تسهیل شود، اما هیچ پاسخی به این نامه‌ها داده نشد. ما در باشگاه، از راهکار‌های زیادی بهره گرفتیم تا به پاداش دستاورد بزرگی که با حضور در فینال دست یافتیم، برسیم. به همین علت دست از تلاش بر نمی‌داریم و همچنان رایزنی‌ها ادامه دارد. امیدوارم که این موضوع هرچه سریع‌تر حل شود و پول حضور در فینال آسیا را هر چه سریع‌تر به حساب باشگاه برگردانیم.

شنیدیم شما در این مدت مبلغ زیادی به باشگاه کمک کردید. این پول به صورت قرض به پرسپولیس پرداخت شده است؟

به هر حال حضور من به عنوان رئیس هیئت مدیره برای رسیدن به یک هدف بوده که نمی‌خواهم در مورد جزئیات آن صحبت کنم، ولی هر کدام از ما در بخش مدیریتی باشگاه وظایفی برعهده داشتیم که باید این وظایف را به نحو احسن انجام دهیم. یکسری پول‌ها قرض گرفته شده تا پرسپولیس بتواند به حیات خود ادامه دهد. شاید هر باشگاهی جای پرسپولیس بود در طول فصل بابت این حجم از بحران مالی و بدهی‌هایی که به ارث رسیده، حتی نمی‌توانست لیگ را به پایان برساند و ورشکست می‌شد، ولی ما دست در دست یکدیگر دادیم تا تیممان، راه خودش را برود و بازیکنان و کادرفنی در آرامش کامل به قهرمانی برسند.

در مورد قطع همکاری با کارگزار و انتخاب اسپانسر جدید چه صحبتی دارید؟

بله، مراحل پایانی اقاله قرارداد با کارگزار را طی می‌کنیم و امیدواریم این قرارداد هر چه زودتر به پایان برسد. البته مسئولان شرکت آتیه داده پرداز تلاش زیادی داشتند و به پرسپولیس کمک خوبی کردند، ولی مهم اینجاست که باشگاه ما با مخارج سنگینی مواجه است و هزینه‌های ما بیش از رقمی است که کارگزار پرداخت می‌کرد. از این رو نیاز داشتیم تا با ایجاد فضای تازه به دنبال کارگزاران بیشتر و اسپانسر‌های جدیدی برویم. باید قبول کنیم این مسائل در فوتبال حرفه‌ای و باشگاهداری نوین کاملا عادی و طبیعی است و کاری غیرطبیعی انجام نمی‌شود. ما به سرعت در حال رایزنی هستیم تا پس از اقاله قرارداد قطعی با اسپانسر فعلی بتوانیم کارگزار جدیدی را با خود همراه کنیم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس ، فوتبال
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان