تاریخ انتشار: ۱۲:۴۷ - ۰۲ شهريور ۱۴۰۰

مخالفان وزیر علوم پیشنهادی: جریان سیاسی وزیر علوم مشخص نیست

جلسه بررسی صلاحیت محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

مخالفان وزیر علوم پیشنهادی: جریان سیاسی وزیر علوم مشخص نیست

رویداد۲۴ جلسه بررسی صلاحیت محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نمایندگان نظرات خود را درباره وزیر پیشنهادی ارائه دادند.
در این رابطه دو نفر از نماینده‌های مخالف صحبت‌های خود را ارائه کردند.

صحبت‌های مهرداد ویس کرمی، نماینده مردم خرم‌آباد:

- من در سال‌های بی‌کسی آقای رییسی، رییس ستادشان بودم، البته تقدیر شده که فقط در مواردی که به عنوان مخالف صحبت کنم انتخاب شوم.

- سوابق علمی آقای زلفی‌گل قابل تقدیر است، اما تک بعدی بودن ایشان مانع از نگاه به همه رشته‌ها می‌شود. قرار نیست وضع موجود ادامه پیدا کند و تربیت بی‌هدف دانشجو ادامه داشته باشد بلکه باید گام‌های موثری در راستای گام دوم انقلاب برداشته شود.

- ریز و دقیق شدن آقای دکتر زلفی‌گل باعث شده است که حتی در برنامه‌نویسی هم به برخی موارد توجه نداشته باشند.

- ما به نواندیشی دینی در دانشگاه‌ها نیاز داریم و اثری از این موضوع در برنامه دیده نمی‌شود. تحول جوامع غربی از تحول در علوم انسانی آغاز شد، گفته می‌شود ایده ساخت کامپیوتر ابتدا در ذهن یک فیلسوف بوده است، فقدان برنامه‌های عملیاتی درباره نظریه پردازی، عدم اعلام راهکار برای کارآمدسازی رساله‌های دکتری، فقدان برنامه در خانواده‌محوری، فقدان برنامه در ایجاد تعامل جدی و انتقادی، فقدان برنامه برای ارتباط موثر با نخبگان خارج از دانشگاه، نبود برنامه درباره ایجاد علوم میان‌رشته‌ای و ... از مشکلات این برنامه است.


بیشتر بخوانید: انتقاد نماینده مجلس به مرتبط نبودن مدرک وزیر پیشنهادی علوم +فیلم


- نبود برنامه برای مبارزه با فساد و جذب دانشجو از کشور‌های دیگر برای توریج فرهنگ ایران هم از دیگر مشکلات است.

- در حکم کارمند‌های وزارت علوم نوشته شده است که غیرهیئت علمی، این کار توهین است. برنامه در تامین خوابگاه‌های دانشجویی متاهلین، عدم ارائه برنامه برای حمایت از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد هم وجود ندارد.

- اجازه بدهید آقای زلفی‌گل در همان رشته شیمی به تربیت دانشجو برسند و در رشد علمی کشور وظیفه خود را انجام بدهند.

صحبت‌های حسین رجایی:

- برنامه‌ها بسیار خوب نوشته شدند، اما کلی هستند. ایشان وضع موجود را نشان ندادند و بازه زمانی برای برنامه خود ارائه ندادند و از برخی موضوعات غافل است.

- بحث تامین اعضای هیئت علمی و موضوع مهم تعارض منافع در برنامه غافل است. در این برنامه یک نگاه سنتی وجود دارد و سیستم آموزش و پژوهش در دنیا به سمت نوآوری و کارآفرینی رفته است، اما ما این را نمی‌دانیم.

- ایشان دانشمند هستند و صد‌ها مقاله دارند، اما در شرایط کنونی این مقاله‌ها در سمت نوآوری و کارآفرینی نبوده است.

- آقای زلفی‌گل، شما عضو شورای مرکزی بورس بودید و آن ظلم بزرگ در خصوص دانشجویان بورسیه کاملا حل نشده است.

- منظومه فکری آقای وزیر در مسائل کشور منسجم نیست و جریان سیاسی ایشان نامشخص است. جریانی که از ایشان حمایت می‌کند جای بحث دارد.

- آقای دکتر وزارت علوم باید برای تربیت نیرو‌های انقلابی باشد، این وزارتخانه نیاز به وزیری با گفتمان انقلابی ندارد؟ دیدگاه‌های خود را در این زمینه اعلام کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان