تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰

یارانه جدید بنزین در راه است؟

ماجرای تغییر سهمیه‌بندی بنزین مدت‌هاست که در مجلس مطرح است. حالا هم صحبت از طرح وان در مجلس است که بر اساس آن قیمت انرژی به روز حساب می‌شود.

یارانه بنزین جدید در راه است؟

رویداد۲۴ «قیمت حامل‌های انرژی نباید گران شود، باید واقعی شود.» این گفته فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس است.

عباسی با اشاره به اینکه در این مورد طرح‌هایی در مجلس در حال پیگیری است، گفته بود: «اگر قیمت حامل‌های انرژی واقعی شود متعاقب آن مصرف انرژی کنترل می‌شود و باید به آن‌هایی که نیازمند واقعی هستند پرداخت‌هایی صورت گیرد.»

توضیحات این نماینده درباره طرح وان است. طرحی که پیش از این هم در مجلس مطرح بود و عباسی اواخر مردادماه سال ۹۹ نیز در این مورد گفته بود: «براساس این طرح به هر فرد، مقداری «وان» داده می‌شود. در واقع یارانه‌ای که دولت می‌خواهد به هر فرد بدهد به شکل «وان» خواهد بود، به این صورت که یک فرد ماهانه ۵۰ وان دارد که می‌تواند آن را مصرف کند و باقیمانده «وان» خود را در بورس بفروشد.»


بیشتربخوانید: ثبت‌نام جاماندگان یارانه آغاز شد +جزئیات


سعید جلیلی، یکی از کاندیداهای انتخابات ۱۴۰۰ نیز میان برنامه‌های انتخاباتی خود از طرح وان گفته بود. او با بیان اینکه حق برخورداری از «وان» را به صورت برابر به افراد جامعه می‌دهیم، گفته بود: «مدیریت مصرف وان در اختیار مردم قرار می‌دهیم. مردم می‌توانند مصرف کنند یا به افرادی که مصرف بیشتری دارند بفروشند.»

آنطور که از گفته‌های آنها مشخص است، قرار است به جای یارانه پنهان، پول آن را به مردم پرداخت کنند. اما حالا که بار دیگر عباسی، نماینده مجلس از واقعی شدن قیمت بنزین گفته، بسیاری از کاربران به آن واکنش نشان دادند. برخی می‌گویند «یارانه نمی‌خواهیم به جای آن، درآمدها و قیمت کالاها را واقعی کنید.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان