تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

طلا این هفته گران‌تر می‌شود؟

پس از یک تابستان آرام طولانی، بازار طلا اندکی روند صعودی پیدا کرد و هر دو گروه تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خُرد در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز صعود بیشتر قیمت طلا در معاملات هفته جاری را پیش بینی کردند.

پیش‌بینی قیمت طلا
رویداد۲۴ تحلیلگران می گویند اونس طلا ممکن است روند صعودی به سمت مرز ۱۹۰۰ دلار را شروع کند زیرا سرمایه گذاران منتظرند بانک مرکزی آمریکا برنامه تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه را عقب بیاندازد.
این تغییر ناگهانی پیش بینی های پولی که از قیمت طلا پشتیبانی کرد، پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا روی داد که نشان داد تنها ۲۳۵ هزار شغل در اوت ایجاد شده است. آمار مذکور به میزان قابل توجهی ضعیفتر از پیش بینی ایجاد ۷۲۰ هزار شغل جدید از سوی اقتصاددانان بود. این میزان اشتغال جدید از بدبینانه ترین برآوردها هم پایینتر بود.

آدام بوتون، استراتژیست ارزی ارشد فارکس به کیتکونیوز گفت: بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر به تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه اشاره نخواهد کرد و آنها پیش از نشست نوامبر کمیته بازار آزاد فدرال تنها یک گزارش اشتغال دیگر دریافت خواهند کرد. شکسته شدن مقاومت بازار طلا در سطح ۱۸۳۴ دلار قریب الوقوع است و طلا بالاتر خواهد رفت.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر معادل ۶۷ درصد به افزایش قیمت طلا و دو نفر معادل ۱۳ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۲۰ درصد نظری نداشتند.

در این بین، ۶۳۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۴۱۶ نفر معادل ۶۵ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۱۸ نفر معادل ۱۹ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۰۳ نفر معادل ۱۶ درصد نظری نداشتند.


بیشتر بخوانید: بیت‌کوین بخریم یا طلا؟


خوش بینی نسبت به هفته پیش افزایش پیدا کرده و هر دو گروه تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران غیرحرفه ای انتظار دارند قیمتها به سطح بالاتری صعود کنند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آتی آمریکا با ۲۲ دلار و ۲۰ سنت معادل ۱.۲ درصد افزایش، در ۱۸۳۳ دلار و ۷۰ سنت بسته شد و برای کل هفته حدود ۰.۸ درصد افزایش ثبت کرد.
دیوید میدن، تحلیلگر بازار در شرکت اکوئیتی کپیتال گفت: به دلار آمریکا چشم دوخته است.

اگر شاخص دلار آمریکا به پایین ۹۱.۷۵ واحد نزول کند، در این صورت قیمت طلا صعود بیشتری خواهد کرد. با این حال وی خاطرنشان کرد مایل است اول شکسته شدن سطح ۱۸۳۵ دلار را مشاهده کند که سطح مقاومتی کوتاه مدت قابل توجهی است. طلا امسال سه بار در آزمودن و شکستن این سطح مقاومتی ناموفق بوده است.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو گفت: خریداران طلا برتری فنی دارند و وی انتظار دارد قیمتها در کوتاه مدت صعود کنند.

رابین بیهار، تحلیلگر مستقل بازار طلا گفت: وی طلا را دوست دارد اما درباره روند قیمت این فلز ارزشمند در کوتاه مدت نظر خنثی دارد. وی خاطرنشان کرد جدیدترین آمار اشتغال مانع برنامه بانک مرکزی آمریکا برای تعدیل خرید ماهانه اوراق قرضه می‌شود با این حال تعدیل هنوز از دستورکار این بانک مرکزی کاملا خارج  نشده است. بیهار گفت: سرمایه گذاران به جای این که دنبال سود حاصل از سفته بازی کوتاه مدت باشند، باید قیمت فعلی را نقطه ورود خوبی برای یک سرمایه گذاری بلندمدت ببینند.

با این حال همه تحلیلگران نسبت به طلا در کوتاه مدت خوش بین نبودند. مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: اگرچه حرکت طلا مثبت به نظر می رسد اما وی بدبین مانده است زیرا دلار آمریکا تثبیت می‌شود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا ، طلای جهانی
نظرات شما
پیشخوان