تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۱۳ شهريور ۱۴۰۰

پرمصرف‌ها چقدر یارانه برق می گیرند؟

سخنگوی صنعت برق گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده برق در کشور به طور میانگین بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان بود، لذا مشترکان پرمصرف در گذشته، تنها برای مصرف مازاد ۲ برابر الگوی مصرف، معادل ۵ هزار میلیارد تومان از جیب بیت المال، یارانه دریافت می‌کردند.

پرمصرف‌ها چقدر یارانه برق می گیرند؟

رویداد۲۴ مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش تعرفه پله پر مصرف برق گفت: مبلغ مازاد برق برای مشترکینی که ۲ برابر الگوی منطقه، مصرف داشتند، برابر متوسط خرید تضمینی برق از نیروگاه تجدیدپذیر محاسبه می‌شود یعنی به ازای هر ۱ کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

سخنگوی صنعت برق ضمن تاکید بر این مسئله تنها، ۸۰۰ هزار نفر مشترک پرمصرف هستند و میزان مصرف مازاد بر ۶۰۰ کیلووات ساعت را با قیمت متوسط خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدید پذیر پرداخت کنند، تاکید کرد: میزان مصرف برقی که توسط قشر پر مصرف، مازاد بر ۲ برابر الگوی مصرف استفاده می‌شود، از ابتدای سال ۵ میلیارد کیلووات ساعت تخمین زده می‌شود.

وی در بیان اینکه پیش از اجرای این افزایش تعرفه پر مصرفی، قیمت هر کیلووات ساعت انرژی برق مازاد بر ۲ برابر الگو مصرف معادل ۳۰۰ تومان بود و اکنون به ۸۰۰ تومان رسیده است، گفت: با توجه به اینکه قیمت تمام شده برق در کشور به طور میانگین بین ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تومان بود، لذا مشترکان پرمصرف در گذشته، تنها برای مصرف مازاد ۲ برابر الگوی مصرف، معادل ۵ هزار میلیارد تومان از جیب بیت المال، یارانه دریافت می‌کردند.

رجبی مشهدی ادامه داد: با افزایش قیمت برای پله پر مصرف، ۲.۵ هزار میلیارد تومان از ما به تفاوت قیمت تمام شده و قیمت فروش که پیشتر از منابع دولت و در قالب یارانه پرداخت می‌شد، از مشترکان پرمصرف گرفته خواهد شد.

صنعت برق کشور۳۰ میلیون مشترکین خانگی دارد که از این میان ۸۰۰ هزار نفر مشترک پرمصرف معادل کمتر از ۳ درصد از کل مشترکان مشمول افزایش قیمت تعرفه پر مصرفی شده‌اند.

پرمصرف‌ها چقدر یارانه برق می گیرند؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برق ، مصرف برق
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان