تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۰

۹۳ سال خدمت/ با تسهیلات بانک ملی ایران خانه دار شوید

پرداخت تسهیلات خرید مسکن در نظام بانکی سال‌ها فقط توسط یکی از بانک‌ها امکان پذیر بود، تا این که بانک ملی ایران توانست با ورود به این حوزه، نه تنها فضا را رقابتی کند، بلکه پرداخت تسهیلات در این بخش را نیز ساده‌تر و در عین حال سریعتر کند.

۹۳ سال خدمت/ با تسهیلات بانک ملی ایران خانه دار شوید

رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، با وجود این که دولت‌ها همواره تامین مسکن مردم را یکی از اولویت‌های اساسی خود قرار داده و به روش‌های مختلف تلاش کرده اند خرید سرپناه را تسهیل کنند، اما استفاده از منابع بانکی انفرادی هنوز هم در این راه نقش مهمی ایفا می‌کند.

روش‌های مختلف غیربانکی برای دریافت تسهیلات خرید مسکن وجود دارد، اما بسیاری از مردم همچنان علاقه مندند منابع مورد نیاز خود را از طریق نظام بانکی تامین کرده و در یک روش مطمئن، بانک را در خرید مسکن شریک کنند.

بانک ملی ایران با شناخت درست بازار و نیز طراحی محصولی دقیق به این منظور، از اواخر سال ۱۳۹۶ طرح ویژه مسکن را رونمایی کرد و توانست نظر بخش قابل توجهی از متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن را به خود جلب کند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، ورود بانک ملی ایران به حوزه پرداخت تسییلات خرید مسکن، جان تازه‌ای به این بازار بخشید و قابل معامله بودن اوراق این تسهیلات در بازار فرابورس، بسیاری از معادلات را به نفع مردم تغییر داد.

گرچه سقف تسهیلات انفرادی مسکن بانک ملی ایران در تهران به ازای هر نفر ۶۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۹۶ تعیین شده بود، اما به تازگی این و بر اساس دستورالعمل جدید، سقف تسهیلات انفرادی در شهر تهران به یک میلیارد ریال رسیده است. این رقم در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۸۰۰ میلیون ریال و در سایر مناطق شهری ۶۰۰ میلیون ریال است.

این تسهیلات برای زوجین به میزان دو برابر قابل پرداخت است و همچنین میزان مبلغ جعاله پرداختی از محل این طرح ۴۰۰ میلیون ریال اعلام شده است.

مشتریان بانک ملی ایران تا پایان فصل بهار امسال بیش از ۴۹ هزار میلیارد ریال در طرح ویژه مسکن سپرده گذاری کرده اند که به صورت طبیعی و با افزایش سقف تسهیلات، این رقم در حال افزایش است.

سقف تسهیلات مسکن بانک ملی ایران در مناطق مختلف کشور (مبالغ به میلیون ریال)

تسهیلات

انفرادی

زوجین

جعاله

شهر تهران

1000

2000

400

مراکز استان ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت

800

1600

400

سایر مناطق شهری

600

1200

400

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان