تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۱۷ شهريور ۱۴۰۰

طلا در معرض رشد شدید قیمت

در یک سال گذشته ما شاهد رشد بازارهای گوناگونی از جمله دلار و بازار سهام بوده ایم اما قیمت طلا آنچنان که باید افزایش نیافت و تصور بر این است که شانس افزایش قیمت طلا جدی باشد و پتانسیل افزایش قیمت انس نیز بسیار بالاست در نتیجه قیمت طلا به ریال هم در معرض رشد شدید قیمت قرار خواهد گرفت.

پیش‌بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ طلا فلزی است که هیچ وقت از بین نمی رود و مواد شیمیایی خاصی روی آن اثر نمی گذارد. تمام طلاهایی تا به امروز استخراج و کشف شده است، همه موجود می باشد. سرمایه گذاری در این زمینه می توانند پولساز باشد اما از راه صحیح آن امروزه با توجه به رشد سرمایه گذاری در کشور، نگاه خاصی به بازارهای سرمایه گذاری شده است یکی از انواع سرمایه گذاری ها ، صندوق سرمایه گذاری در صندوق طلا است که یک صندوق معامله ای در بورس می باشد.

بدین منظور که یک فرد حقیقی که دارای کد بورسی می‌تواند مانند دیگر سهام ها ، به داد و ستد اوراق صندوق سرمایه گذاری طلا بپردازد. صندوق سرمایه گذاری طلا این امکان را به سرمایه‌گذار می‌دهد که دیگر به طور مستقیم در این حیطه سرمایه گذاری نکند.

با توجه به ماهیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک، این سرمایه‌گذاری به‌صورت غیرمستقیم و از طریق یک سبدگردان حرفه‌ای انجام می‌شود تا حتی‌المقدور از نوسانات ناگهانی سرمایه‌گذاری در امان باشد. با توجه به روند صعودی اینچنین سرمایه گذاری ها برآن شدیم که با یک کارشناس اقتصادی گفتگویی انجام دهیم برای خواندن مشروح این گزارش با گسترش نیوز همراه باشید:

    خرید طلا در بورس منطقی است؟

    میثم رادپور کارشناس اقتصادی درباره اینکه آیا خرید طلا در بورس روش منطقی است اظهار کرد: در این صندوق ها یکسری امکانات فراهم می شود. به جای آنکه فرد به طور مستقیم طلا خریداری کند از این راه می تواند عمل کند، این روش ریسک نگهداری طلا را کاهش می دهد و از کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری می کند و دیگر خبری از کمیسیون های خرید و فروش طلا در بازار نیست.

    وی افزود: ضمن اینکه جدا از ریسک نگهداری طلا در خانه ، نگهداری طلا در صندوق امانات بانک‌ها هزینه هایی دارد به همین علت پیشنهاد می شود که مردم به جای خرید مستقیم طلا، آن را به صورت اعتبار و اوراق از صندوق طلا در بورس خریداری کنند.

    با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها دارایی افراد ضمن حفظ شدن، در زمان بازدهی بازار طلا هم سود مضاعفی را دریافت می‌کند. البته باز هم باید گفت که میزان سود و زیان در این بازار بستگی به نرخ دلار و اونس جهانی دارد.


    بیشتر بخوانید: سرمایه گذاران طلا حتما بخوانند/ پیش‌بینی روند قیمت‌ها


    قیمت طلا وابسته به دلار و طلا جهان

    این کارشناس اقتصادی درباره آینده وضعیت سکه و طلا اظهار کرد: قیمت طلا مستقل از قیمت انس طلا و دلار جهانی نیست و گاهی اوقات در این بین یک حبابی پیدا می شود، اگر بخواهیم تحلیلی از قیمت طلا داشته باشیم باید توجهی به قیمت دلار هم داشته باشیم، انتظار این است که دلار همراه با رشد نقدینگی کشور مسیر صعودی را طی کند به خصوص که در سال جاری کسری بودجه مثال زدنی هم داریم و قطعا به این علت تورم در کشور افزایش خواهد یافت.

    رادپور ادامه داد: اثر اونس جهانی بر بازار طلا و سکه به عنوان عامل تاثیر‌گذاری از هفته پیش بر مدار افزایشی قرار گرفته است که این سیگنال افزایشی به بازار طلای داخلی، منجر به بالا رفتن انتظارات تورمی و مانع کاهش قیمت سکه و دلار شد و در نتیجه بهای این سکه پس از یک هفته مقاومت صعودی شد ضمن اینکه در هفته جاری هم نوسان کاهشی بازار ارز ادامه داشته است.

    این کارشناس اقتصادی در پایان اظهار کرد: همچنین در یک سال گذشته ما شاهد رشد بازارهای گوناگونی از جمله دلار و بازار سهام بوده ایم اما قیمت طلا آنچنان که باید افزایش نیافت و تصور بر این است که شانس افزایش قیمت طلا جدی است و پتانسیل افزایش قیمت انس بسیار بالا است در نتیجه قیمت طلا به ریال هم در معرض رشد شدید قیمت قرار خواهد داشت.

    منبع: گسترش نیوز

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: قیمت طلا
    نظرات شما
    پیشخوان