تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

جستجو در اينستاگرام هوشمند‌ شد!

 جستجو در اينستاگرام نسبت به گذشته، هوشمندتر شده است.

شبکه های اجتماعی

رویداد۲۴ به گزارش khalijgazette، تغييرات بزرگي در سال‌هاي اخير در شبکه اجتماعي اينستاگرام رخ داده که اين بار براي خدمات رساني بهتر به کاربران، اعلام کرده است روند جستجو را آسان‌تر مي‌کند. مالکان فيسبوک در سال ۲۰۱۲ با مبلغ يک ميليارد دلار اين برنامه را خريداري کرده و آن را براي اشتراک گذاري عکس‌ها و ويدئو‌ها اختصاص دادند. استفاده از نسخه مرورگر اين برنامه به عنوان يک پلتفرم يکپارچه که ويژگي‌هاي مناسب ارتباط بين کاربران را دارد در سال‌هاي گذشته افزايش چشمگيري داشته است. علاوه بر همه موارد فوق، اکنون براساس گفته‌هاي «آدام موسري» مدير اينستاگرام ويژگي‌هاي جستجو و اکتشاف در اين شبکه اجتماعي بسيار بهبود يافته و هوشمندتر شده است.

تغييرات قسمت جستجو در اينستاگرام 

آخرين به روز رساني اينستاگرام در قسمت جستجو از کاربران در برابر هرگونه محتواي جعلي يا نامناسب محافظت مي‌کند. هنگام جستجو يک کلمه در اينستاگرام، اولين چيزي که اتفاق مي‌افتد اين است که نتايج جستجو براساس رابطه آن‌ها با همان کاربر تنظيم مي‌شود. اين پلتفرم براي بهبود اين ويژگي به داده‌هاي زيادي درمورد کاربران خود متکي است. عوامل زيادي در ترتيب نتايج جستجو تاثير دارند که اولين و مهمترين آن عبارتي است که توسط کاربر در کادر جستجو نوشته مي‌شود. به محض شروع تايپ، اينستاگرام شروع به تطبيق متن تايپ شده با نتايج جستجوي مختلف از جمله نام کاربري، مکان، متن در پست‌هاي روي پلتفرم و موارد ديگر مي‌کند.

همچنين نتايج مشابه به عوامل ديگري مانند فعاليت کاربران در بستر فضاي مجازي نيز بستگي دارد. يعني ممکن است نتايج جستجو براساس نوع حساب‌هاي دنبال شونده توسط مخاطب، عکس‌هاي مشاهده شده و موارد ديگر متفاوت باشد. به روز رساني‌هاي جديد در ويژگي‌هاي جستجو موارد ديگري مانند محبوبيت محتواي مورد جستجو را نيز در نظر مي‌گيرد. بنابراين اگر کاربر يک نام معروف مثل يک باشگاه فوتبال يا برنامه تلويزيوني را جستجو کند، اين پلتفرم سريع‌تر او را به آنچه مي‌خواهد، متصل مي‌کند.


بیشتربخوانید: هر یک دقیقه در اینترنت چه می‌گذرد؟

لزوم وارد کردن نام کامل کاربري براي جستجوي بهتر

اينستاگرام با جلوگيري از ظاهر شدن حساب‌هايي که محتواي گمراه کننده يا تصادفي ارسال مي‌کنند، ويژگي هوشمند جديدي را در به روز رساني موتور‌هاي جستجو خود معرفي کرده است. براي دسترسي کاربر به حساب‌هاي اصلي و مفيد بايد نام کاربري به طور کامل و درست تايپ شود. اينستاگرام سعي در تعديل نتايج جستجويي دارد که موضوعات و محتواي آن‌ها براي برخي از کاربران مضر است. به طور کلي، اين برنامه حساب‌ها، پست‌ها و هشتگ‌هايي را که قوانين استفاده از آن را نقض مي‌کنند، حذف خواهد کرد و کاربران بايد از برچسب‌ها و کلمات کليدي مناسب در قسمت Bio در همه حساب‌ها استفاده کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان