تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

بنی گانتس: اسرائیل آماده است توافق هسته‌ای جدید با ایران را بپذیرد

وزیر دفاع اسرائیل مدعی شد تل‌آویو حاضر به پذیرش توافق هسته‌ای ایران که طرف‌های برجام و آمریکا در حال مذاکره در خصوص آن هستند، است.

توافق هسته‌ای جدید

رویداد۲۴ «بنی گانتز» وزیر دفاع رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با نشریه آمریکایی «فارین پالسی» اظهارات جدیدی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرد. بنی گانتز مدعی شد تل‌آویو حاضر به پذیرش توافق هسته‌ای ایران که طرف‌های برجام و ایالات متحده و جمهوری اسلامی در حال مذاکره در خصوص آن هستند، است.


بیشتر بخوانید: غریب‌آبادی: عوام‌فریبی نکنید در برجام بدهکار نیستیم/ هنوز عزمی از آمریکا برای ترک اعتیاد به تحریم مشاهده نشده است


اما او در ادامه اظهار کرد که اسرائیل «همچنان به اعمال فشار خود به واشنگتن برای آماده‌سازی یک «نمایش قدرت» جدی در صورت شکست مذاکرات با تهران، ادامه می‌دهند.»

گانتز در این مصاحبه که هفته گذشته انجام گرفته است در پاسخ به موضع تل‌آویو در خصوص بازگشت دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به برجام گفت: «رویکرد فعلی ایالات متحده برای بازرسی و کنترل برنامه هسته‌ای ایران را می‌پذیریم»

وزیر دفاع اسرائیل افزد که تل‌آویو از «یک طرح بی (جایگزین) قابل اجرا که تحت رهبری آمریکا باشد»، حمایت می‌کند و این طرح شامل فشار گسترده اقتصادی به ایران در شرایطی می‌شود. این طرح در صورت شکست مذاکرات وین در دستور کار قرار می‌گیرد. او همچنین پا را فراتر گذاشت به «طرح سی (سوم)» رژیم صهیونیستی اشاره کرد که شامل اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌شد.

گانتز در بخشی از مصاحبه خود، برخی ادعا‌های اندیشکده‌های آمریکایی و غربی را تکرار کرد و گفت که ایران دو تا سه ماه تا دستیابی به مواد و توانمندی‌های مورد نیاز برای ساخت یک بمب اتمی فاصله دارد.

گانتز همچنین خواستار حمایت جامعه جهانی از جمله اروپا، روسیه و ایالات متحده و به طور ویژه چین از طرح اعمال فشار دیپلماتی، سیاسی و اقتصادی به تهران شد و گفت: «ما باید چین را نیز به این (زنجیره) وصل کنیم. آسیا باید ایفای نقش کند. اسرائیل توانمندی هدایت یک طرح واقعی بی را ندارند. ما نمی‌توانیم یک نظام تحریم اقتصادی بین‌المللی را گرد هم آوریم و این طرح باید توسط ایالات متحده هدایت و رهبری شود. ایران باید از این که آمریکا و شرکایش جدی هستند، بهراسد»

او در ادامه لفاظی‌های خود به طرح رژیم صهیونیستی برای اقدام نظامی علیه ایران نیز اشاره کرد و گفت که در عین حال، ارتش رژیم صهیونیستی اقدامات خود برای متوقف کردن پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را آماده‌سازی می‌کند.

وزیر دفاع رژیم صهیونیستی توضیح داد: «گر فشار‌ها افزایش یابد، به آن نقطه می‌رسیم. ما آمریکا نیستیم، اما توانمندی‌های خود را داریم»

به عقیده ناظران سخنان گانتز نشان می‌دهد که سیاست دولت اسرائیل در قبال پرونده هسته‌ای ایران تغییر کرده است. پیشتر نیز نفتالی بنت نخست وزیر رژیم اسرائیل اظهاراتی درباره تغییر رویکرد این رژیم در قبال مذاکرات هسته‌ای بیان کرد.

با این حال نخست وزیر اسرائیل بار دیگر تاکید کرده به حملات خود علیه برنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد. اسرائیل در زمان نخست وزیری نتانیاهو به هیچ عنوان از مذاکرات و توافق هسته‌ای با ایران حمایت نکرد و تمام تلاشش را در تضعیف آن به خرج داد.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
0
قطب هم جا پا دارید
نظرات شما
پیشخوان