تاریخ انتشار: ۱۴:۰۸ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه اعلام کرد:

تاثیر ممنوعیت واردات و نرخ ارز بر قیمت موبایل

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه گفت: تعیین نرخ موبایل در بازار تابع نرخ ارز است، با توجه به اینکه نسبت به پارسال افزایش نرخ ارز داشتیم به همان نسبت هم نرخ موبایل افزایش یافته است.

تاثیر ممنوعیت واردات و نرخ ارز بر قیمت موبایل

رویداد۲۴ افشار فروتن‌لاریجانی درباره تاثیر ممنوعیت واردات برخی برند‌های موبایل بر افزایش نرخ گوشی و تبلت اظهار داشت: ممنوعیت واردات در برخی برند‌ها تاحدی در حق انتخاب مدل‌ها محدودیت ایجاد می‌کند، اما با توجه به اینکه تنوع برند و مدل وجود دارد، این موضوع چندان در قیمت تاثیرگذار نیست هرچند بی‌تاثیر هم نیست.

 وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به شرایط و نزدیک شدن به فصل مدارس و دانشگاه‌ها و احتمال افزایش تقاضا اوضاع واردات و تامین نیاز بازار هرچه زودتر به حالت عادی برگردد و موانع موجود مرتفع شود.

رئیس انجمن صنفی فروشندگان تلفن همراه تصریح کرد: اکنون در شرایطی که هستیم ممکن است افزایش حجم تقاضا منجر به سوءاستفاده برخی معدود و سودجویان قیمت را افزایش دهند.

وی گفت: در شرایط کنونی در وهله اول باید تلاش بر این باشد که این مشکل واردات گوشی برطرف شود و همچنین شرایط به گونه‌ای باشد مدل‌های متناسب با نیاز دانش‌آموزی فراهم شود.

فروتن‌لاریجانی تاکید کرد: فعلا ایجاد محدودیت نرخ‌ها را تغییر نداده، اما ادامه وضع موجود در زمینه واردات ممکن است بر بازار و قیمت محصولات تاثیر بگذارد.

وی درباره افزایش نرخ موبایل نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیان داشت: تعیین نرخ موبایل در بازار تابع نرخ ارز است، با توجه به اینکه نسبت به پارسال افزایش نرخ ارز داشتیم به همان نسبت هم نرخ موبایل افزایش یافته که امیدواریم نرخ ارز از نوسان خارج و ثبات پیدا کند و یا تسهیلاتی بوجود بیاید که قیمت موبایل تثبیت و یا کاهش یابد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان