تاریخ انتشار: ۱۱:۵۶ - ۲۸ شهريور ۱۴۰۰

بیت کوین قدمتی ۱۰۰ ساله دارد‍!

در سال ۱۹۲۱، هنری فورد (Henry Ford)، صنعتگر آمریکایی، طرح ایجاد یک “ارز مبتنی بر انرژی” را پیشنهاد کرد که می تواند پایه و اساس یک سیستم پولی جدید باشد و شباهت های قابل توجهی با سیستم نقدینگی الکترونیکی همتا به همتایی دارد که در وایت پیپر بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط ساتوشی ناکاموتو ذکر شده است.

قیمت روز ارزهای دیجیتال

رویداد۲۴ در تاریخ ۴ دسامبر ۱۹۲۱ (۱۳ آذر ۱۳۰۰)، نیویورک تریبیون مقاله ای را منتشر کرد که در آن دیدگاه فورد در مورد جایگزینی طلا با یک ارز مبتنی بر انرژی عنوان می شد که به اعتقاد وی می توانست تسلط نخبگان بانکی بر ثروت جهانی را از بین ببرد و به جنگ پایان دهد. او قصد داشت این کار را با ساختن “بزرگترین نیروگاه جهان” و ایجاد یک سیستم ارزی جدید بر اساس “واحدهای انرژی” انجام دهد.

وی گفت ویژگی های مربوط به ارزش این ارز «وقتی مشخص خواهد شد که کنگره به دنبال اطلاع از آن باشد».

    اگرچه فورد هرگز نتوانست دیدگاه خود درباره یک ارز با پشتوانه کامل را پیش ببرد، اما ظاهراً یک قرن بعد بیت کوین این ایده را عملی کرده است. از سال ۲۰۰۹، بیش از ۱۸.۸ میلیون BTC از طریق استخراج با مصرف انرژی زیاد ایجاد شده است و برای حل مسائل پیچیده ریاضی به کامپیوتر نیاز دارد. این فرآیند استخراج اثبات کار انتقادات شدیدی را به خاطر اثرات زیست محیطی آن متوجه خود کرده است.

    جایگزینی طلا، پایان جنگ

    فورد در مورد رابطه بین طلا و جنگ اینگونه توضیح داده است:

    “مشکل اصلی طلا در رابطه با جنگ این واقعیت است که می توان آن را کنترل کرد. این کنترل را بشکن و جنگ را متوقف کن. “


    بیشتر بخوانید: چرا مردم جذب بازار ارزهای دیجیتال شدند؟


    برخی از سرسخت ترین حامیان بیت کوین بر این باورند که اصول پولی صحیح این ارز رمزنگاری شده می تواند با کاهش توانایی دولت در تأمین بودجه از طریق تورم، جنگ را از بین ببرد. در حالی که یک استاندارد مبتنی بر طلا باعث افزایش تورم توسط دولت ها می شود و همانطور که فورد هم توضیح داد، “بانکداران بین المللی” بخش عمده ای از شمش های طلا تحت کنترل خود دارند. این فرآیند کنترل و انباشت کالاهای گرانبها به نخبگان مالی اجازه داده است تا با ایجاد یک بازار فعال پولی در زمان جنگ به آن روق ببخشند.

    ریچارد نیکسون (Richard Nixon)، رئیس جمهور فقید ایالات متحده ، باقی مانده های استاندارد مبتنی بر طلا را در سال ۱۹۷۱ (۱۳۵۰-۴۹) کنار گذاشت، وی گفت که دولت وی قابلیت تبدیل بین دلار و شمش را موقتاً متوقف می کند. استاندارد شبه طلا تا سال ۱۹۷۳ (۱۳۵۲) دوام آورد و تمام تعاریف مربوط به دلار به شمش تا سال ۱۹۷۶ (۱۳۵۵) حذف شد. هرچند در واقع، سیستم استاندارد مبتنی بر طلا توسط دولت بریتانیا در سال ۱۹۳۱ (۱۳۱۰) حذف شد و ایالات متحده دو سال پس از آن اقدامات خود را آغاز کرد.

    این مقاله قدیمی نیویورک تریبون روز شنبه در صفحه Reddit r/CryptoCurrency منتشر و با استقبال قابل توجهی روبرو شد. در حالی که ساتوشی ناکاموتو هرگز در پست های آنلاین انجمن از هنری فورد نامی نبرده است، برخی از کاربران ردیت بر این باورند که ممکن است خالق بیت کوین تحت تأثیراین صنعتگر متأخر قرار گرفته باشد. دیگران به شوخی گفتند که با توجه به اعتقاد آشکار ساتوشی به تناسخ، وی حتما جسم جدید فورد بعد از تناسخ بوده است.

    منبع: گسترش نیوز

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    پیشخوان