تاریخ انتشار: ۱۵:۵۷ - ۳۰ شهريور ۱۴۰۰

بیت‌کوین ریزش می‌کند یا صعود؟

بیت‌کوین تا محدوده ۴۳ هزار دلار ریزش کرده و این ریزش ناگهانی بسیاری از فعالان بازار را نگران کرده است. چه سناریوهایی برای بازار محتمل است؟

قیمت روز ارزهای دیجیتال
رویداد۲۴ از دست رفتن میانگین متحرک ساده در محدوده ۴۶ هزار و ۸۰۰ دلار باعث شد تا بیت‌کوین تا محدوده ۴۳ هزار دلار ریزش کند.

محدوده ۴۲ هزار دلار یک محدوده حمایتی برای بیت‌کوین محسوب می‌شود و بیت‌کوین در جریان ریزش دیروز هم به این محدوده واکنش نشان داد اما کارشناسان عقیده دارند احتمال شکست این محدوده و ریزش بیشتر بیت‌کوین وجود دارد.

امیر بیات، کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد حیاتی‌ترین محدوده حمایتی بیت‌کوین محدود ۴۰ هزار دلار است و اگر کندل روزانه زیر محدوده ۴۰ هزار دلار بسته شود احتمال ریزش بیت‌کوین تا محدوده ۲۹ هزار دلار وجود دارد اما اگر بیت‌کوین بتواند تا پایان هفته بالای ۴۰ هزار دلار بماند احتمال رشد بیت‌کوین تا ۱۰۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۱ وجود دارد.

کارشناسان عقیده دارند صعود بیت‌کوین تا محدوده ۵۱ هزار دلار ضعیف بود و با این حجم از فشردگی سفارشات احتمال اصلاح بازار زیاد بود.


بیشتر بخوانید: بیت کوین قدمتی ۱۰۰ ساله دارد‍!


بازار از دیروز تا امروز
شاخص مقاومت نسبی در حال خروج از محدوده اشباع فروش است و این نشان از این موضوع است که عرضه در بازار در حال کاهش است.

اندیکاتور MFI هم در حال خروج از محدوده اشباع فروش است و این اندیکاتور هم سیگنال مثبت محسوب می‌شود.

اما تایید تکنیکال اندیکاتورها به این معنی نیست که بازار دوباره رشد می‌کند بلکه کارشناسان عقیده دارند بازار فعلا روندی رنج دارد و مناسب سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت است.

امیر بیات عقیده دارد هر زمان که اخبار مثبت زیاد به بازار می‌رسد بازار ریزش می‌کند و به نوعی برخی با تولید اخبار مثبت به دنبال فرصت خروج از بازار هستند.

شاخص ترس و طمع در بازار کریپتو به عدد ۲۷ رسیده و این نشان از وجود ترس زیاد در بازار است و احتمالا فروشندگان بر خریداران غلبه دارند.

همچنین شاخص جستجوی بیت‌کوین روی عدد ۳۱ قرار دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان