تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۳ مهر ۱۴۰۰

رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا: احتمالاً دلتا آخرین موج کرونا است

با فرض اینکه هیچ اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد و به طور مثال با سویه ای مواجه نشویم که ایمنی ناشی از عفونت قبلی یا واکسیناسیون را تحت تاثیر قرار دهد، تصور می کنم موج دلتا آخرین موج بزرگ بیماری باشد.

رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا: احتمالاً دلتا آخرین موج کرونا است

رویداد۲۴ رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: موج شیوع کروناویروس ناشی از سویه دلتا به احتمال زیاد آخرین موج اصلی همه گیری کووید-۱۹ در این کشور است.

به گزارش ایسنا، دکتر اسکات گوتلیپ، رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا با بیان اینکه موج کنونی کووید-۱۹ ناشی از سویه دلتا کروناویروس می‌تواند آخرین موج بزرگ بیماری در این کشور باشد، گفت: با این حال هنوز تا پایان بیماری فاصله داریم و حتی بومی شدن این بیماری می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

وی گفت: با فرض اینکه هیچ اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد و به طور مثال با سویه‌ای مواجه نشویم که ایمنی ناشی از عفونت قبلی یا واکسیناسیون را تحت تاثیر قرار دهد، تصور می‌کنم موج دلتا آخرین موج بزرگ بیماری باشد.

وی تاکید کرد: روند فعلی واکسیناسیون و مصونیت ناشی از ابتلا، به تقویت تحقق این احتمال کمک می‌کند. با این حال، اگر بخواهیم راه حلی برای مقابله با شیوع گسترده بیماری که تابستان گذشته شاهد آن بودیم، پیدا کنیم باید میزان واکسیناسیون افزایش یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری سی ان ان، رئیس سابق سازمان غذا و داروی آمریکا با اشاره به داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها که نشان می‌دهد ۷۶.۷ درصد از بزرگسالان حداقل یک دُز واکسن دریافت کرده اند، گفت: باید به آمار ۸۰ تا ۸۵ درصد برسیم تا واکسیناسیون کافی انجام شود و شاهد کاهش موارد ابتلا و کاهش سرعت گسترش بیماری باشیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
پیشخوان