تاریخ انتشار: ۱۶:۵۷ - ۰۴ مهر ۱۴۰۰
مدیرعامل فولاد مبارکه در افتتاحیه نمایشگاه دفاع مقدس:

صنایع موشکی کشورمان خواب را از دشمن گرفته است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که امروز عمده تجهیزات و ادوات نظامی کشورمان به دستان متخصصان داخلی ساخته می‌شود، گفت: صنایع موشکی کشورمان خواب را از دشمن گرفته و علی‌رغم درخواست‌های مکرر غربی‌ها، به هیچ عنوان قدرت دفاعی‌مان قابل مذاکره نیست.

صنایع موشکی کشورمان خواب را از دشمن گرفته استرویداد۲۴ حمیدرضا عظیمیان در آیین افتتاحیه نمایشگاه دفاع مقدس شرکت فولاد مبارکه با عنوان "در مسیر ایستادگی" اظهار کرد: برپایی نمایشگاه دفاع مقدس در شرکت فولاد مبارکه اقدام بسیار ارزشمندی است که همه‌ساله یاد و خاطره ایثار و رشادت‌های رزمندگان ۸ سال جنگ تحمیلی را زنده نگه می‌دارد.

وی با بیان این که در ابتدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس محدودیت‌های زیادی برای تأمین تجهیزات و ادوات دفاعی داشتیم، افزود: ما به دستاوردهای نظامی که طی 30 سال گذشته دست پیدا کرده‌ایم، افتخار می‌کنیم و باید این نکته را در نظر داشته باشیم که در تولید موشک و وسعت صنایع موشکی از کجا به کجا رسیده‎ایم.

باید در همه زمینه‌ها بتوانیم روی پای خودمان بایستیم

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان این که صنایع موشکی جزو صنایع High-Technology محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: صنایع موشکی جزو صنایعی هستند که هر کشوری قادر به ایجاد آن‌ها نیست و دستاوردهای به وجودآمده در حوزه موشکی کشور از تحریم‌های نظامی دوران دفاع مقدس نشأت می‌گیرد؛ این محدودیت‌ها از ابتدای انقلاب اسلامی نیز باعث شده که امروز وابستگی به واردات قطعات و تجهیزات مورد نیاز در صنعت به حداقل کاهش یابد.

وی اذعان داشت: حضرت امام خمینی(ره) روحیه‌ای را در جوانان و ملّت ایران ایجاد کردند و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز آن را تقویت کردند که ما می‌توانیم و اگر بخواهیم به استقلال و خودکفایی برسیم و بر آرمان‌هایمان ایستادگی کنیم باید در همه زمینه‌های نظامی، صنعتی، کشاورزی و اقتصادی بتوانیم روی پای خودمان بایستیم.

بومی‌سازی در فولاد مبارکه ثمره محدودیت‌هاست

عظیمیان ادامه داد: روحیه خودباوری در فولاد مبارکه به گونه‌ای متجلی شده که در بومی‌سازی و ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز بسیار موفق بوده‌ایم؛ شرکت فولاد مبارکه با بومی‌سازی بیش از چندین هزار قطعه در سال گذشته، طلایه‌دار بومی‌سازی در کشور است که این مهم نیز ثمره محدودیت‌هایی است که از دوران دفاع مقدس تاکنون به کشورمان اعمال گردیده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از مادران سرزمین‌مان در 8 سال دفاع مقدس فرزندان خود را در راه خدا تقدیم کردند و بسیاری از هموطنان‌مان آوارگی‌های زیادی را تحمل کردند تا هم‌اکنون کشورمان در سطح بسیار بالایی از استقلال و خودکفایی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه بیان داشت: انتظار خانواده‌های همه کسانی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند و همه این افتخارات را برای ما به ارمغان آوردند، این است که جهادگرانه و بسیجی‌وار به همان حرکت‌های پرشتاب برای اعتلای کشورمان ادامه دهیم و نگذاریم که با اختلافات، کم‌کاری‌ها، ناپاک‌دستی‌ها خون شهدا پایمال شود و به آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس لطمه وارد کنیم.

لازم به ذکر است، آیین افتتاحیه نمایشگاه دفاع مقدس شرکت فولاد مبارکه با عنوان "در مسیر ایستادگی" صبح روز شنبه 3 مهرماه 1400 با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی امام جمعه محترم شهرستان مبارکه، خانم پروین صالحی نماینده محترم مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی و سرهنگ پاسدار علی‌اصغر عطایی فرمانده محترم ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مبارکه برگزار گردید.

نظرات شما
پیشخوان