تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۰ مهر ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

بدون سابقه بدون تخصص!/ شرکت بیمه ما چگونه به افشین پیروانی نمایندگی با کد رند اعطا کرد؟

انتشار خبر اعطای نمایندگی بیمه ما به افشین پیروانی از عجایب صنعت بیمه در ایران بود؛ چه آنکه فردی بدون سابقه و تخصص در حوزه بیمه به عنوان نماینده بیمه انتخاب شده است.

افشین پیروانی بیمه ما

رویداد۲۴ روز گذشته خبری در پرتال روابط عمومی بیمه ما منتشر شد که نشان می‌داد به افشین پیروانی فوتبالیست پیشکسوت باشگاه پرسپولیس از سوی شرکت بیمه ما نمایندگی دفتر بیمه اعطا شده است. در این خبر آمده است که «افشین پیروانی مدافع با تعصب سال های نه چندان دور فوتبال کشورمان و باشگاه پر طرفدار پرسپولیس و مدیر حال حاضر این باشگاه فرهنگی ورزشی وارد عرصه بیمه شد و با کد نمایندگی ۵۵۵۵ به یاد شماره پیراهن خاطره‌انگیز ۵، تحت نظارت سرپرستی شرق تهران فعالیت خود را در فروش انواع محصولات بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ما آغاز کرد.»

در ادامه این خبر نوشته شده «پیروانی فارغ التحصیل دکترای تربیت بدنی از دانشگاه فینکس آمریکا است و علاوه بر بازی، در زمره مربیان و مدیران فاخر کشور قرار دارد. پیروانی سابقه حضور به عنوان بازیکن، کاپیتان، مربی، سرمربی و مدیر باشگاه پرسپولیس و همچنین بازیکن، کاپیتان، مربی و مدیر تیم ملی فوتبال کشورمان را داشته و یکی از اعضای نسل طلایی فوتبال کشورمان در سال ۱۹۹۸ بود.»

همین توضیح شرکت بیمه درباره سابقه افشین پیروانی سرآغاز ابهام در چنین تصمیمی بود؛ چه آنکه نخستین سوالی که به ذهن رسید، این بود که بیمه ما بر پایه چه قانونی اقدام به چنین کاری کرده است؟ آیا این تصمیم برای تبلیغ بیمه ما بوده یا اقدامی تخصصی انجام شده است؟ اگر برای تبلیغ بیمه ما بوده، چرا مانند دیگر شرکت‌های اقتصادی از سلبریتی در تبلیغات مستقیم استفاده نشده است؟ چنانچه این دست تبلیغات توسط صدها شرکت دیگر نیز انجام شده است. اما اگر اعطای نمایندگی مشابه سایر نمایندگی‌ها بوده، ابتدا باید از تخصص افشین پیروانی در زمینه بیمه پرسید.

هیچگونه انتقادی به شخصیت افشین پیروانی وجود ندارد و تلاش‌های او در زمینه بازی و مربیگری در یکی از مهمترین تیم‌های کشور و همچنین تیم ملی فوتبال بسیار ارزنده است اما چرا بیمه ما تصمیمی گرفته که ارتباطی با تخصص پیروانی ندارد؛ به ویژه آنکه در این تصمیم، به پیروانی کد رند ۵۵۵۵ داده شده است. کما آنکه کد رند نمایندگی بیمه، بی‌شباهت به پلاک‌های رند خودرو نیست که در این مورد این سوال نیز مطرح است چرا این کد رند به فردی بدون تخصص در حوزه بیمه داده شده است.


بیشتر بخوانید: جزئیات برداشت‌های نقدی از حساب های بیمه ما / سود بانک ملت در جیب بانک‌های دی و آینده +اسناد


به گزارش رویداد۲۴ در سایت بیمه درباره سوابق مورد نیاز برای اعطای نمایندگی چنین آمده است: «گواهی سابقه کار بیمه‌ای باید توسط مدیریت امور نمایندگان و کارگزاران شرکت‌های بیمه‌ای صادر شده باشد. شغل نماینده باید انحصارا ارائه خدمات بیمه‌ای در محدوده قرارداد مربوطه باشد و دو شغله بودن نماینده به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد بود و امکان اشتغال همزمان به شغل دیگر اعم از دولتی و خصوص (قراردادی، رسمی و ساعتی) در هنگام عقد قرارداد وجود ندارد.»

اگر این بند ذکر شده در سایت بیمه ما مورد استناد قرار بگیرد، مهمترین چالش ایجاد خواهد شد چراکه افشین پیروانی در حال حاضر با باشگاه پرسپولیس به عنوان مدیر باشگاه قرارداد دارد، بنابراین بیمه ما ابتدا توضیح دهد چگونه با مانع «دوشغله بودن پیروانی» برخورد کرده است؛ کما آنکه در آن بند صراحتا گفته شده اگر متقاضی چه به صورت «قراردادی، رسمی یا ساعتی»، در شغل دیگری حضور داشته باشد، امکان اعطای نمایندگی به او وجود ندارد.

در سایت بیمه مرکزی در بخش اعطای نمایندگی حقیقی چنین شرایطی ذکر شده است: «متقاضیان فاقد سابقه کار، باید دوره آموزشی مربوط را حداقل به‌ مدت ۱۲۰ ساعت طبق دستورالعمل ابلاغی بیمه مرکزی ج.ا.ایران در شرکت بیمه یا موسسات آموزشی مورد تأیید بیمه مرکزی ج.ا.ایران گذرانده و گواهی‌نامه قبولی را ارایه کنند.» همچنین در توضیح راه دیگر آمده است: «گذراندن دوره کارآموزی به مدت ۱۵ روز اداری در شرکت بیمه مربوطه برای کلیه متقاضیان نمایندگی بیمه»

در این باره باید پرسید افشین پیروانی کدام دوره تخصصی را تحت نظر کدام موسسه گذرانده یا تا کنون کارآموز کدام شرکت بیمه‌ای بوده است؟ البته یکی از راه‌های اعطای نمایندگی موافقت مدیر عامل شرکت بیمه است؛ چنانچه در همان بخش نوشته شده «اعطای پروانه نمایندگی به متقاضیان دارای مدرک تحصیلی دیپلم و یا فوق‌دیپلم، منوط به موافقت کتبی مدیرعامل شرکت بیمه ذیربط خواهد بود.» بنابراین احتمال وجود دارد که حجت بهاری‌فر مدیر عامل شرکت بیمه ما با استناد به همین بند، موافقت کتبی خود را برای اعطای نمایندگی بیمه ما به افشین پیروانی اعلام کرده است.

اگر چنین موضوعی باشد، باز هم سوالات قبل باقی می‌ماند که چگونه بیمه ما قوانین خودش را نقض کرده و دوشغله بودن افشین پیروانی را نادیده گرفته و کد رند دفتر نمایندگی را نیز به او اعطا کرده است.

البته این نخستین بار نیست که فوتبالیست‌ها و چهره‌های مشهور اقدام به تاسیس دفتر بیمه می‌کنند؛ علی دایی در در اردبیل شرکت بیمه ثبت کرده است که البته ماهیت حقوقی دارد و مدتی پیش هم حاشیه‌های آن با حمید استیلی بسیار جنجالی شد.

در مورد دیگر خواهر همسر یکی از وزرای دولت روحانی توانست از بیمه ما نمایندگی بگیرد که اتفاقا در آن مورد هم حمیده زرآبادی نماینده پیشین مجلس درباره قراردادهای آن که با ترک تشریفات بوده، افشاگری‌هایی کرده است.

نکته مهم در چنین مسائلی این است که اقدامی که با دور زدن قانون یا دست‌کم با ابهام آغاز شود، چگونه می‌تواند منشاء سود و نفع اقتصادی برای یک جامعه باشد که در این مورد خاص هم همین نکته جاری است که چگونه شرکت بیمه ما به عنوان زیرمجموعه بانک ملت که یک شرکت دولتی محسوب می‌شود، چشم خود را واقعیات بسته است؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
فسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسساد
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
0
0
فرش کیروش را داده به بیمه ما .این یارو کوراهییییی راهم که نمیشناخت گذاشته شاگردش اونجا
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
1
0
چرادارید ازحسادت پاره میشید چشم ندارید بینید یه پرسپولیسی اینقدر محبوبه
سروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
0
یکی مثل شفقتیان پیشکسوت پرسپولیس به نون شب محتاجه.یکی مثل این آقا فک کرده بعنوان سرپرست پرسپولیس بایدبارانت زندگی کنه
نظرات شما
پیشخوان