تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۱ مهر ۱۴۰۰

دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال جدی شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان داشت دریافت مالیات پیرو فعالیت رمز ارزها در ایران محتمل هست.

دریافت مالیات از ارزهای دیجیتال

رویداد۲۴ غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال قانونمند کردن فعالیت در بخش رمز ارزها است،گفت: اگر فعالیت در بخش رمز ارزها قانونمند شود مشخص می‌شود که فردی که می‌کوشد تا رمز ارز تولید کند، مجوز خود را از چه ارگانی دریافت کرده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ما نباید اجازه دهیم این فعالیت به سمت زیرزمینی شدن حرکت کند و باید مبدا تولید و مقصد آن تحت نظارت دولت باشد.

    وی با بیان اینکه فعالیت در بخش رمز ارزها فعالیت ارزشمندی است و باید در این زمینه مالیات پرداخت شود، بیان داشت: در این طرح می‌کوشیم تا مشخص شود فردی که قصد دارد در این بخش فعالیت کند از کجا باید مجوز لازمه را اخذ کند و نهایتا چه ارگانی باید نسبت به فعالیت صورت گرفته نظارت داشته باشد؛ لذا اینها همه مواردی است که ما دوست داریم که روشن و شفاف شود.


    بیشتر بخوانید: سقوط دوباره بیت کوین/ رمز ارز بخریم یا نه؟


    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس: ساماندهی تبادل رمز ارزها در اولویت است

    مرحبا تصریح کرد: فعالیت رمز ارزها اگر غیر از این باشد، این فعالیت آسیب‌زا خواهد بود و به اقتصاد و مردم صدمه خواهد زد.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دریافت مالیات از این بخش حتما محتمل هست و این مسئله طبیعی است لذا وقتی که فردی یک اقدام و فعالیت تجاری را در کشور انجام می دهد و از آن فعالیت درآمد کسب می کند باید حق و حقوق دولت را در این بخش بپردازد تا دولت از آن طریق هزینه‌های جاری خود را تامین کند. رمز ارز هم به عنوان یک فعالیت اقتصادی به اعتقاد بنده باید مالیات قانونی خود را به دولت بپردازد تا دولت امنیت این فعالیت و مواردی از جمله انرژی این حوزه را تامین کند.

    وی تاکید کرد: بنابراین موضوع مالیات از بخش رمز ارزها هم باید در قوانین دیده شود. البته ما هنوز در مراحل ابتدایی این موضوع در مجلس هستیم و حتما دولت هم در این زمینه نقطه نظراتی دارد که باید آنها هم دریافت شود و نهایتا به یک نقطه نظر مشترکی دست پیدا کنیم.

    پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در ۲۴ شهریور در صحن علنی اذعان داشت حجم عظیمی از گردش مالی در نظام اقتصادی کشور به دلیل عدم ساماندهی رمزارزها از تیررس نظارت حاکمیت خارج شده و از ظرفیت مالیاتی آن استفاده نمی‌شود.

    جلالی نماینده مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری گسترش اظهار کرد: موافقان قانون گذاری رمز ارزها معتقدند، بحث ارزهای دیجیتال باید علنی شود تا از حالت زیرزمینی خارج شود. با این کار می‌توانیم از ارزهای دیجیتال مالیات اخذ کنیم اما مشکل زیر زمینی بودن رمز ارزها موضوعی نیست که قابل رصد نباشد. این صنعت مصرف برق شدیدی دارد و رصد مصرف برق به راحتی انجام می‌شود. در نتیجه به خاطر این مسائل نباید مجوز قانونی داده شود. ارزهای دیجیتال اشتغال یا اقتصاد پویایی برای کشور نمی‌سازند.

    منبع: گسترش نیوز

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: ارز دیجیتال ، رمز ارز
    نظرات شما
    پیشخوان