تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۱۲ مهر ۱۴۰۰
متخصصان سلامت:

واکسن آنفلوآنزا در دوران کرونا اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارد

به گفته یکی از متخصصان سلامت در آمریکا، گرچه در حال حاضر تمرکز بر تزریق هر چه سریعتر واکسن کووید۱۹ به افراد است، اما تزریق واکسن آنفلوآنزا نیز نباید فراموش شود.

واکسن آنفلوآنزا در دوران کرونا اهمیت بیشتری نسبت به قبل دارد

رویداد۲۴ دکتر پدرو پیدرا، استاد ویروس شناسی مولکولی و میکروبیولوژی و اطفال در دانشگاه پزشکی بیلور در هوستون می‌گوید: شیوع بیماری آنفلوآنزا در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) به دلیل استفاده از ماسک و فاصله گذاری‌های اجتماعی که به منظور جلوگیری از شیوع کووید۱۹ اعمال میشد، بسیار کم بود، اما در حال حاضر با کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی و پیشگیرانه کووید۱۹ در ایالات متحده، فصل آنفلوآنزای امسال می‌تواند کاملاً متفاوت به نظر برسد.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه افزود: واکسیناسیون قبل از شروع شیوع فصلی آنفلوآنزا مهم است، زیرا حدود دو هفته طول می‌کشد تا واکسن‌ها کاملاً موثر باشند و در برابر ابتلا به این بیماری در افراد مصونیت ایجاد کنند.

این استاد و متخصص ویروس شناس همچنین ادامه داد: برای کودکانی که به دو دُز واکسن آنفلوآنزا نیاز دارند، تقریباً شش هفته طول می‌کشد تا مصونیت واکسن در آن‌ها ایجاد شود.

به گزارش ایسنا به نقل از یو اس نیوز، پیدرا همچنین خاطر نشان کرد: رفتار و شدت آنفلوآنزا در هر سال غیرقابل پیش بینی است، اما بهترین راه برای محافظت از خود و اطرافیان، واکسیناسیون در برابر این بیماری است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان