تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۳ مهر ۱۴۰۰

علت اصلی قطعی فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ چه بود؟

شرکت فیسبوک روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد اشتباه در تغییر تنظیمات سیستم مسیریابی (روتر) دلیل اصلی اختلال شش ساعته در خدمت رسانی رسانه‌های این شرکت به ۳. ۵ میلیارد کاربر بوده است.

علت اصلی قطعی اینستاگرام و واتساپ

رویداد۲۴ شرکت فیسبوک ضمن عذرخواهی از کاربران اعلام کرد: تیم‌های مهندسی ما متوجه شده‌اند که تغییر تنظیمات در روترهای اصلی که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می‌کنند، باعث ایجاد مشکلاتی در این ارتباط شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون خدمات رسانی ما دوباره راه‌اندازی شده است و ما به طور فعال در تلاش هستیم تا آن‌ها را به حالت عادی برگردانیم. ما همچنین هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن داده‌های کاربران در نتیجه این خرابی نداریم.

روز دوشنبه رسانه‌های فیسبوک، واتس آپ و اینستاگرام به مدت ۶ ساعت از دسترس خارج شدند. مالکیت هر سه شرکت بر عهده فیسبوک است.

همچنین برخی گزارش‌ها حاکی از ضرر ۷ میلیارد دلاری مارک زاکربرگ رییس فیسبوک و فروش داده‌های یک و نیم میلیارد کاربر فیسبوک در اینترنت است.

فیسبوک خود را به یک سکوی اصلی پیام رسانی، پخش زنده، واقعیت مجازی و بسیاری از خدمات دیجیتالی دیگر تبدیل کرده است. در برخی کشورها مانند میانمار و هند، فیس بوک مترادف با اینترنت است. بیش از ۳. ۵ میلیارد نفر در سراسر جهان از فیس بوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس آپ برای ارتباط با دوستان و خانواده، توزیع پیام‌های سیاسی و توسعه کسب و کارهای خود از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده می‌کنند.

فیسبوک اولین شبکه اجتماعی بود که کاربران آن از مرز یک میلیارد نفر عبور کرد و در حال حاضر به طور ماهانه بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد. این شرکت در حال حاضر همچنین مالکیت چهار رسانه اجتماعی بزرگ را در اختیار دارد که هرکدام ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارند: فیس بوک (شرکت اصلی)، واتس اپ، فیس بوک و اینستاگرام.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان