تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۴ مهر ۱۴۰۰

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال ایران برابرامارات

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران که می‌داند لیگ داخلی چند ماهی در تعطیلات بوده و بازیکنان شاغل در تیم‌های لیگی آماده نیستند، باز هم قصد دارد ترکیب تیمش را بر اساس لژیونرها انتخاب کند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابرامارات

رویداد۲۴ تیم ملی فوتبال ایران پس از کسب دو پیروزی مقابل سوریه و عراق در گروه A انتخابی نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ برای دیدار با امارات آماده می‌شود.

شاگردان دراگان اسکوچیچ در حالی راهی دبی امارات شده‌اند که در لیست ۲۶ نفره این تیم تنها هفت بازیکن شاغل در لیگ برتر ایران حضور داشتند و لژیونرها با پروازهای مستقیم خود را به جمع ملی‌پوشان اضافه کردند.

تیم ملی فوتبال ایران در دو برد قبلی خود مقابل سوریه و عراق با ترکیبی متفاوت وارد زمین شد.

بازی پر انتقاد با غایبان مقابل سوریه

کادر فنی تیم ملی ایران در بازی با سوریه، دستورات دراگان اسکوچیچ را که به دلیل ابتلاء به کرونا روی نیمکت حضور نداشت دیکته کرد تا بازیکنانی نظیر جعفر سلمانی و میلاد سرلک و صالح حردانی فرصت حضور در زمین مسابقه را پیدا کنند.

تیم ملی ایران در این دیدار سردار آزمون را به دلیل محرومیت و صادق محرمی را به خاطر مصدومیت در اختیار نداشت تا مهدی طارمی به تنهایی در نوک خط حمله قرار بگیرد اما علیرضا جهانبخش بتواند در روزی که بازوبند را بر بازو بسته بود تک گل ایران را به ثمر برساند.


بیشتربخوانید: دو نیمه متفاوت و نگران‌کننده تیم ملی

تغییرات مهم در بازی با عراق

بازگشت دراگان اسکوچیچ به نیمکت تیم ملی ایران پس از پشت سر گذاشتن دوران نقاهت باعث شد تا او جلسات تمرینی قبل از بازی با عراق را زیر ذره بین قرار دهد. حضور اسکوچیچ در کنار ملی‌پوشان نه تنها باعث تغییر در تاکتیک تیم ملی شد بلکه ترکیب این تیم نیز تغییر کرد.

ملی‌پوشان فوتبال ایران در این دیدار با سیستم ۲-۴-۴ وارد میدان شدند و توانستند با برتری قاطع سه بر صفر حریف سنتی خود را شکست دهند.

اسکوچیچ برای این بازی امید نورافکن را وارد مدافعان تیم ملی ایران کرد تا او برای نخستین بار در دفاع چپ تیم ملی بازی کند. وحید امیری نیز یک خط جلوتر رفت تا در جمع هافبک‌ها قرار بگیرد.

رهایی صادق محرمی از بند مصدومیت نیز سبب شد تا او در دفاع راست بازی کند. سردار آزمون نیز در خط حمله زوج مهدی طارمی شد تا ایران مقابل عراق با دو مهاجم بازی کند. سیستمی تهاجمی که نتیجه داد و شاگردان دیک ادووکات در تیم ملی عراق چاره‌ای جز دریافت سه گل نداشتند.

بازی بدون ریسک در امارات

نتیجه فوق‌العاده تیم ملی ایران مقابل عراق و عملکرد بی نقص مدافعان در این دیدار باعث شده تا اسکوچیچ برای ایجاد تغییر در ترکیب تیم ملی ایران مقابل امارات به فکر سورپرایز حریف خود نشود.

اسکوچیچ با اعلام لیست به ملی‌پوشان نشان داد تقریباً به بازیکنان مد نظر خود در روزهای تعطیلی لیگ برتر ایران رسیده است و خبری از شگفتی نیست.

بنابراین به نظر می‌رسد تیم ملی ایران به زوج ایده آل شجاع خلیل زاده و محمدحسین کنعانی زادگان در قلب دفاع رسیده است تا در کنار آنها صادق محرمی و امید نورافکن حاضر شوند.

اسکوچیچ در بین هافبک‌ها نیز اعتماد خود به احمد نورالهی، سعید عزت الهی و وحید امیری را پیدا کرده است و خیلی سخت آنها را در کنار علی قلی زاده تغییر می‌دهد. تیمی که در خط حمله باز هم زوج خطرناک سردار آزمون و مهدی طارمی را دارد تا بتوانند همچون گذشته برای تیم ملی گلزنی کنند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان