تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۲۷ مهر ۱۴۰۰
عضو کمیسیون بهداشت:

لغو صد درصدی دورکاری به معنای باز کردن آغوشمان برای پیک ششم است / تا رسیدن به ایمنی جمعی فاصله داریم

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لغو دورکاری گفت: لغو صد درصدی دورکاری به معنای باز کردن آغوشمان برای پیک ششم است.

واکسیناسیون عمومی در ایرانرویداد۲۴ محمد علی محسنی بندپی با اشاره به لغو دورکاری در استان تهران اظهار کرد: ایمنی جمعی بعد از حداقل تزریق دو دوز واکسن آن هم حداقل به ۷۰ درصد جامعه حاصل می شود که ما تا رسیدن به این میزان فاصله داریم. از طرفی دیگر بعد از تزریق دوز دوم نیز دو هفته باید زمان بگذرد تا در فرد ایمنی ایجاد شود.

وی ادامه داد: سوال این است که آیا همه مردم دو دوز واکسن کرونا تزریق کردند که پاسخ آن منفی است و این که آیا همه افراد در زمان خود توانسته اند دوز دوم را دریافت کنند با این شرایط منطق حکم می کند با احتیاط بیشتری جلو رویم و خودمان آغوشمان را برای پیک ششم باز نکنیم لذا لغو ۱۰۰ درصدی دورکاری به معنای استقبال از پیک ششم و حتی کاهش بهره وری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان این که از ۲۵ سال پیش کشورهای دنیا بحث دورکاری و کار در منزل را در پیش گرفته اند، اظهار کرد: کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و کاهش آلودگی هوا و برای خانم های شاغل تحکیم خانواده از فواید دورکاری به حساب می آید. در کشور ما کرونا باعث شد که از فرصت دورکاری استفاده کنیم حال نباید اصل دورکاری را کنار گذاشت.

وی اضافه کرد: به سرپرست آموزش و پرورش و وزاری کار و بهداشت هم گفتم که استفاده از بستر فضای مجازی یک فرصت بود که کرونا در اختیار ما قرار داد و نباید آن را از دست داد.


بیشتر بخوانید: موج ششم کرونا در آبان قطعی است / واردات واکسن تا ۱۸۰ میلیون دُز ادامه دارد


محسنی بندپی ادامه داد: ۴۰ و یا ۵۰ درصد از کارکنان می توانند دورکار باشند البته باید کار کمی در اختیار آنها قرار گیرد نه این که افراد به بهانه دورکاری از منزل خارج شده و کارهایشان را انجام ندهند برخی کارها نیاز به حضور در محل کار ندارد و کارکنان می توانند در خانه کارهایشان را انجام دهند این همان کار در منزل است که در بسیاری از کشورها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این که دورکاری لغو شده است نشان می دهد که نتوانستیم در مدت قبل آن را به خوبی پیاده کنیم ولی این هم نباید بهانه ای برای لغو آن باشد بلکه باید بسترهای آن فراهم شده و حتی با پایان کرونا دورکاری پایان نیابد حتی می توان این موضوع را از طریق استفاده از بسترهای آموزش مجازی در دانشگاه ها هم دنبال کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان