تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۳ آبان ۱۴۰۰

چه کسانی یارانه ۴۸۰ هزار تومانی می‌گیرند؟

اظهارات سید احمد خادم معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، در رابطه با کمک معیشتی معلولان که به آنها پرداخت شده است.

مشمولان یارانه ۴۸۰ هزار تومانی

رویداد۲۴ سید احمد خادم معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران ، در رابطه با کمک معیشتی معلولان اظهار کرد: طبق ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، کمک معیشتی کمک هزینه‌ای است که از سوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به توانخواهان دارای معلولیت بسیار شدید و شدید که فاقد شغل و درآمد هستند، هر سه ماه یک بار پرداخت می شود و سازمان بهزیستی هم هیچ گونه دخالتی در آن ندارد.

وی درباره شرایط لازم برای دریافت کمک معیشتی گفت: اولین شرط این است که افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید باشند، همچنین پرونده کمیسیون پزشکی توانبخشی، تعیین نوع و شدت معلولیت آنها درسامانه ثبت شده باشد.


    بیشتربخوانید: ارزش واقعی یارانه فقط ۱۷۰۰ تومان!


    خادم افزود: همچنین افراد واجد شرایط باید ۱۸ سال و سنین بالاتر باشند. شرط استقرار در سه دهک پایین درآمدی بانک جامع اطلاعات اقتصادی اجتماعی خانوار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (دهک ۱_۳) نیز جزء شرایط است.

    معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران در پاسخ به اینکه آخرین واریزی چه زمانی بوده بیان کرد: آخرین واریزی شهریور سال جاری بود که مربوط به سه ماهه دوم است و مبلغ ۴۸۰ هزار تومان، معادل ماهیانه ۱۶۰ هزار تومان به آنها پرداخت شده است.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: یارانه نقدی
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان