تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۰۷ آبان ۱۴۰۰

مرگ سالانه ۵۰۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا در ایران

​رئیس پلیس راهور تهران گفت: شرایط ترافیک هنوز به پیک قبلی خود برنگشته چرا که هنوز بازگشایی مدارس انجام نشده و بارندگی نداشته ایم.

آلودگی هوای تهران

رویداد۲۴ سردار محمد حسین حمیدی در جلسه شورای عالی ترافیک شهر تهران اظهار کرد: با بازگشایی مشاغل و انجام واکسیناسیون مسافرین زیادی سفرهای غیرضروری انجام می دهند بنابراین توزیع زمان سفر امری ضروری است. 

حمیدی با بیان اینکه آلودگی هوا به مراتب خطرناک تر از کرونا است، ادامه داد: سالیانه ۴ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم  جان خود را به دلیل آلودگی هوا از دست می دهند و این نشان می دهد که باید در این حوزه ورود جدی داشته باشیم.

او در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع ساماندهی موتورسیکلتها بیان کرد: کارگروه‌های مشترک بین پلیس راهور و معاونت حمل و نقل و ترافیک تشکیل شده که از آن جمله می توان به کارگروه هویت بخشی و اصلاح قوانین درباره موتور سیکلت ها اشاره کرد. همچنین کارگروه پلاک دوم در موتور سیکلت ها به صورتی که دوربین ها بتوانند آن را ثبت کنند نیز مطرح است.

رییس پلیس راهور تهران اضافه کرد: کارگروه حمل بار کمک می کند مشکل حمل بار توسط موتور سیکلت ها حل شود. علاوه براین کارگروه استاندارد سازی برای رفع آلایندگی موتورسیکلت ها و کارگروه فرهنگ سازی تشکیل شده تا ساماندهی در این بخش انجام شود.


بیشتر بخوانید: هشدار سازمان جهانی بهداشت/ آلودگی هوا عامل مرگ هفت میلیون نفر در سال


حمیدی عنوان کرد: کارگروه ساماندهی تردد موتور سیکلت ها در خطوط ویژه و بزرگراه ها تشکیل شده و طرح موتوریار که بر اساس آن آموزش راکبین متخلف برای تنطیم ترافیک موتور سیکلت ها به صورت پایلوت انجام شده که اثربخشی بالایی داشته است.

در ادامه این مراسم پوریا محمدیان نماینده وزیر کشور هم گفت: از منظر وزارت کشور نگرانی ما درباره شیوه پیک ششم کرونا است. اگر موضوعات مطرح شده مشکلی برای سلامت عمومی ایجاد نکند با افزایش یک ساعت به زمان آغاز و پایان طرح و انجام گام به گام و تدریجی آن موافق هستیم.

نماینده وزیر کشور افزود: باید یک کار اقناعی صورت بگیرد تا هجمه‌ها بعد از تغییر ساعات طرح صورت نگیرد و به خود طرح ضربه نخورد.

محمدیان با بیان اینکه تلفات حوادث ترافیکی حدود ۵۰۰ نفر و تلفات آلودگی هوا حدود ۵۰۰۰ نفر در سال است، افزود: باید برای این مسائل برنامه ریزی شود. در موضوع معاینه فنی نیز بحث معاینه فنی برتر مطرح است بدین صورت که اگر معاینه فنی برتر انجام شود تا ۲۰ درصد عوارض کاهش پیدا می کند.

به گزارش شهر، او با اشاره به اینکه در حوزه موتور سیکلت پلیس باید پشتیبانی و از طرف نهادهایی مانند شهرداری و قوه قضائیه حمایت شود، ادامه داد: در اجرای طرح ترافیک روی ماشین سخت گرفتیم اما موتورسیکلت را رها کردیم و این مساله در حال حاضر به پدیده ای مشکل آفرین تبدیل شده است.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آلودگی هوا
نظرات شما
پیشخوان