تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

دولت برای ۲۰ میلیون نفر سهام عدالت ندارد!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های کشوری سهام عدالت گفت: دولت به اندازه کافی سهام ندارد که ۲۰ میلیون نفر جدید به دارندگان سهام عدالت اضافه کند، تلاش بر این است که ۱۰ میلیون نفر به این طرح اضافه شوند.

ارزش روز سهام عدالت

رویداد۲۴ داریوش پاک بین، مدیرعامل اتحادیه تعاونی های کشوری سهام عدالت با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت و ثبت نام جدید در دستور کار قرار دارد، گفت: آزادسازی سهام عدالت با فرمان مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه انجام شد و تقریباً ۱۹ میلیون نفر گزینه مستقیم را انتخاب کردند و ۳۰ میلیون نفر نیز به صورت غیر مستقیم و از طریق شرکت های سرمایه گذاری در سهام عدالت باقی ماندند.

    وی از همکاری با وزارت اقتصادی، وزارت کار و شورایعالی بورس برای آزادسازی کامل سهام از نظر مالکیت و مدیریت و انتقال به مجموعه های سهام عدالت گفت و بیان کرد: مجموعه های سهام عدالت با حضور در بورس می توانند کارهای خوبی برای سهام داران خود انجام دهند.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی های کشوری سهام عدالت در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با یادآوری این موضوع که ۵۱ میلیون نفر در دولت نهم و دهم در سهام عدالت ثبت نام کردند، اظهار کرد: از این تعداد ۴۹ میلیون نفر برگ سهام عدالت دریافت کردند و دو میلیون نفر در پی اختلالات اینترنتی و نرم افزاری در آن زمان، برگ سهام عدالت دارند اما سهام به آن‌ ها تخصیص پیدا نکرده است.

    وی اشاره کرد: دولت قبل قرار بود برای این افراد راهکاری پیدا کند. در این راستا طرحی در مجلس و کمیسیون اقتصادی ارائه شد که بر اساس آن، تا سقف ۲۰ میلیون نفر از افرادی که از سهام عدالت جا مانده اند بتوانند به این طرح اضافه شوند.


    بیشتر بخوانید: فرصتی جدید برای ثبت نام جاماندگان سهام عدالت


    پاک بین با اذعان به این موضوع که دولت به اندازه کافی سهام ندارد که ۲۰ میلیون نفر جدید به دارندگان سهام عدالت اضافه کند، عنوان کرد: تلاش بر این است که ۱۰ میلیون نفر با اولویت دو میلیون دارنده برگ سهام عدالت، به این طرح اضافه شوند. همچنین افراد تحت نهادهای حمایتی که از سهام عدالت جا مانده اند هم به دارندگان سهام عدالت اضافه شود.

    وی ضمن اظهار امیدواری از تحقق وعده دولت برای اضافه کردن ۱۰ میلیون نفر به دارندگان سهام عدالت گفت: بر اساس قولی که دولت داده است، تا ۲۲ بهمن امسال ثبت نام مجدد برای باقی افراد انجام می شود.

    مدیرعامل اتحادیه تعاونی های کشوری سهام عدالت بیان کرد: بسیاری از کسانی که در دولت دهم سهام عدالت دریافت کرده اند، ازدواج کرده ‌اند و فرزند دارند اما فرزندان آن ‌ها سهام عدالت ندارند و اگر قرار باشد آن ‌ها را هم اضافه کنیم، عددی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر باید سهام عدالت بدهیم که امکان پذیر نیست. بنابراین فقط باید کسانی که استحقاق دریافت سهام دارند را اضافه کنیم که حدوداً ۱۴ تا ۱۵ میلیون نفر خواهند بود.

    منبع: گسترش نیوز

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان