تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۸ آبان ۱۴۰۰

نقش مهم بورس در رونق بازار مسکن

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بازار سرمایه محور نظام تأمین مالی برای ساخت مسکن در کشور بوده و نقش مهمی را در فعالیت‌های ساخت و ساز ایفا می‌کند.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ محمدرضا پور ابراهیمی با پیشنهاد استفاده از توان شرکت های بورسی در ساخت یک میلیون دستگاه آپارتمان در سال افزود: تولید یک میلیون مسکن در طول یک سال طرح بزرگی است که استفاده از توان شرکت‌های بورسی تأثیر فوق العاده ای برای اجرایی شدن آن دارد.

 وی با بیان اینکه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در صورت تأمین زمین و منابع مالی، قابل اجراست، گفت: بهترین روش سرمایه‌گذاری برای حوزه مسکن، استفاده از صندوق پروژه‌ها و صندوق زمین و ساختمان است زیرا کمک می‌کند مردم منابع خود را به سمت این صندوق‌ها بیاورند تا با استفاده از آنها و مدیریت صحیحی که بر آن حاکم است با نوسانات شدید مواجه نشوند.

    پورابراهیمی عنوان کرد: کسری موجود در ساخت مسکن، رکود فعالیت‌های ساختمانی و حجم زیاد نقدینگی‌ها باعث شده تا تشکیل صندوق‌های زمین و مسکن و صندوق پروژه‌ها با هدف افزایش تولید در حوزه ساختمان، بهترین گزینه برای تامین مالی مسکن در کشور باشد.


    بیشتر بخوانید: راهکار جهانی برای درخشش بورس ایران


    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: فعالیت در حوزه مسکن باید کاملا مدیریت شده و فعالیت صندوق‌ها هم با یکدیگر هماهنگ باشد و همچنین حجم نقدینگی هم به سمت و سوی تولید حرکت کند.

    وی در ادامه اظهار کرد: بازار سرمایه به عنوان محور نظام تامین مالی برای برون رفت مشکلات صنعت ساخت و ساز و احیای آن بسیار موثر است. این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفته و به نظر من کار مهمی در این زمینه صورت خواهد گرفت.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بازار بورس
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان