تاریخ انتشار: ۱۴:۳۵ - ۱۱ آبان ۱۴۰۰

چه کسی می‌خواهد جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد؟

سرمربی پرسپولیس بعد از دومین باخت تیمش در فاصله یک ماه، از نیرویی خبر داد که به دنبال ایجاد مانع علیه تیمش هستند؛ نیروی که حتی شاید شامل نیمکت این تیم هم باشد!

پرسپولیس

رویداد۲۴ دقایقی پس از پایان بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک که با نخستین شکست سرخ پوشان در لیگ بیست و یکم همراه  بود، سرمربی این تیم در اتاق محقر استادیوم اراک در کنار مدیر رسانه‌ای پرسپولیس حاضر شد تا درباره ی دیدار مقابل آلومینیوم اظهار نظر کند. اگرچه یحیی در بخش عمده این نشست مطبوعاتی مسئولیت باخت را بر عهده گرفت و از لزوم تلاش بیشتر برای رفع نقایص صحبت کرد ، اما آنچه که بیشتر در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت جملاتی آلوده به تئوری توطئه بود. جایی که گل محمدی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار از پروژه ی نابودی پرسپولیس صحبت کرد.

سرمربی پرسپولیس به اتفاقات اخیر باشگاه پرداخت و گفت که پس از پنج قهرمانی این تیم، سنگ اندازی زیادی به پرسپولیس می شود. او حتی پا را فراتر گذاشت و گفت: «دوست ندارند این تیم موفق شود.» جملات بعدی از این هم تندتر بودند؛ پروژه ای برای شکست و نابودی پرسپولیس.

این اولین باری نیست که سرمربی پرسپولیس از مسائل پشت پرده برای توجیه باخت تیمش صحبت می‌کند. اگرچه پرسپولیس در سال های اخیر، بزرگترین قربانی نظریه توطئه و همدستی برای موفقیت یک تیم بوده اما مدیران و سرمربی این تیم نیز در یکی دوسال اخیر همیشه در این ماجرا دستی بر آتش داشته‌اند؛ از ۱۲ آذر ۱۳۹۸ که محمدحسن انصاریفرد مدیرعامل وقت پرسپولیس در برنامه فوتبال برتر با چهره‌ای محزون گفت که عده‌ای نمیخواهند پرسپولیس برای چهارمین بار متوالی قهرمان شود تا یحیی گل محمدی که در مصاحبه های سریالی چنین نگاهی را ترویج می‌داد.

اولین بار پس از شکست در شهرآورد جام حذفی بود که یحیی گل‌محمدی با «تبریک به آنهایی می‌خواستند این تیم برنده دربی باشد...» صحبتهایش را آغاز کرد تا صبح روز بعد از بازی که در پستی اینستاگرامی نوشت «اراده‌ای برای قهرمان کردن حریف وجود داره...». این صحبتها البته واکنش‌هایی متفاوت در بین جامعه هواداری داشت و بسیاری با نقد این صحبتهای یحیی گل‌محمدی، به کنایه نوشتند که این همان چیزی است که در سالهای اخیر برخی از رقبا به آن اعتقاد دارند و نباید از زبان سرمربی تیم پرسپولیس بیرون بیاید.

پس از آن پرسپولیس به لیگ قهرمانان آسیا رفت و تا فینال نیز صعود کرد و پس از بازگشت، یحیی گل‌محمدی از «اتفاقات غیرطبیعی» برای تضعیف پرسپولیس صحبت کرد. دی ماه ۱۳۹۹ یحیی گل‌محمدی پس از تساوی مقابل استقلال، گفت: «اتفاقاتی که قبل از فینال آسیا رخ داد، برنامه ریزی شده بود تا پرسپولیس را ضعیف کنند.»


بیشتر بخوانید: گزینه‌‌های مدیرعاملی پرسپولیس بشناسید


این صحبتها در حالی برای چندمین بار در زمان شکست تکرار می‌شود که شاید این سوال را در اذهان ایجاد کند: «اگر اراده‌ای برای جلوگیری از موفقیت پرسپولیس وجود دارد، آیا اراده ای هم برای قهرمان کردنش وجود داشت؟» پاسخ بدون تردید منفی است اما چرا با طرح چنین صحبتهایی، زمینه سازی برای چنین پرسشی مطرح می‌شود؟

نکته مهم اینکه از یحیی گل‌محمدی به عنوان موفق‌ترین مربی فوتبال ایران در سالهای اخیر که تلاش کرده تا از نظر فنی سطح خود را افزایش دهد و با کادرفنی مجرب، شرایطی مطلوب را برای پرسپولیس رقم بزند، انتظارات بسیار بیشتر از این است. انتظار، همان رفتاری است که او پس از نقد صحبتهایش در بین هواداران، اتخاذ کرد و نتیجه اش هم قهرمانی در لیگ بیستم بود.

نباید فراموش کرد که همین حالا یک ارزش بسیار مهم برای هواداران پرسپولیس این است که مابین سالهای ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۴ هواداران پرسپولیس کسی را تقصیرکار ندانستند و اتهامی به وزیر یا مسئولی نزدند. خصوصا اینکه حالا قرمزها _به گواه صحبتهای سرمربی_ از نظر فنی هم شرایط نامطلوبی دارند.

اما پس از گذشت سالها از مصاحبه ی انصاریفرد، ماه‌ها از گفتگوی یحیی گل محمدی و ساعت‌ها از اظهار نظر جدید این سرمربی هنوز کسی به طور دقیق نمی‌داند که چه کسی قرار است نگذارد پرسپولیس قهرمان شود ؟ کنایه آمیز اینکه در پایان تمام این فصول پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر برده و نیشخندی به رقبایی زده که سعی میکردند با چنین نگاهی قهرمانی این تیم را لوث کنند و شاید این قهرمانی ها پاسخی هم به مدیر و سرمربی این باشگاه باشد که با تلاش میتوان تمام شکست ها را فراموش کرد.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس تهران
نظرات شما
پیشخوان