تاریخ انتشار: ۰۵:۰۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵

عالم هستی چندتریلیون کهکشان دارد؟

یک گروه بین‌المللی زیر نظر کریستوفر کانسلایس، پروفسور فیزیک نجوم از دانشگاه ناتینگام انگلیس، با برآورد ذهنی به این نتیجه رسیدند که حدود 2 تریلیون کهکشان در کائنات وجود دارد. با این حساب، تعداد کهکشان‌ها 10 برابر بیش‌تر از تعدادی است که تاکنون دانشمندان تخمین می‌زدند.
 رویداد۲۴-یک گروه بین‌المللی زیر نظر کریستوفر کانسلایس، پروفسور فیزیک نجوم از دانشگاه ناتینگام انگلیس، با برآورد ذهنی به این نتیجه رسیدند که حدود 2 تریلیون کهکشان در کائنات وجود دارد. با این حساب، تعداد کهکشان‌ها 10 برابر بیش‌تر از تعدادی است که تاکنون دانشمندان تخمین می‌زدند.

کانسلایس در این مورد می‌گوید: «با دیدن نتیجه محاسباتی‌مان شوکه شده بودیم. شاید اگر دو یا سه برابر آن چیزی بود که تصور می‌کردیم، انقدر برایمان شگفت‌آور نبود. ولی 10 برابر خیلی رقم بالایی است».

این گروه تحقیقاتی بر اساس اطلاعات و داده‌هایی که تلسکوپ فضایی هابل در مورد کهکشان‌ها ارائه داده است، یک نقشه سه‌بعدی از جهان تهیه کرده‌اند و با کمک آن و همچنین مدل‌های ریاضی جدید تعداد کهکشان‌هایی که در دوره‌های مختلف زمانی وجود داشته‌اند، محاسبه کردند.

کانسلایس می‌گوید: «این عدد قابل تامل است زیرا هنوز 90 درصد کهکشان‌های جهان بررسی نشده‌اند. چه کسی می‌داند که چقدر ویژگی‌های این کهکشان‌ها برایمان عجیب و جالب خواهد بود زمانی که یکی از آنها را در آینده‌ای نزدیک و با وجود تلسکوپ‌های نسل بعدی کشف کنیم».

تیم کانسلایس پس از اینکه ۱۳ میلیون سال پیش را زیر نظر قرار داد، پی برده است که در طول تاریخ عالم پراکندگی کهکشان‌ها یکنواخت نبود. وقتی عالم جوان بود، ۱۰ برابر بیش‌تر کهکشان داشت.

کانسلایس پیش‌بینی می‌کند که تلسکوپ فضایی «جیمز وب» که قرار است در سال ۲۰۱۸ پرتاب شود، تعداد کهکشان‌های قابل مشاهده برای انسان را بیش از دو برابر می‌کند.

منبع: آنا
برچسب ها: کهکشان ، نجوم ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان