تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۱۵ آبان ۱۴۰۰

بورس تا کی سبز خواهد ماند؟

روز یکشنبه قرار است وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس به کمیسیون اقتصادی مجلس بروند تابرنامه‌های وزارت اقتصاد درخصوص ساماندهی وضعیت بازار سرمایه کشور بررسی شود. آیا بورس تا یکشنبه سبز خواهد ماند؟

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ بعد از حمایت هایی که در هفته گذشته از بازار سرمایه از سوی دولتی ها شد، بورس روند صعودی خود را آغاز کرد و حالا در اولین روز معاملاتی هفته جاری بورس کار خود را سبزپوش آغاز کرده است.

شاید مهمترین خبر برای هفته جاری همین مسئله حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس در کمیسیون اقتصادی مجلس باشد. تاریخ حضور در این جلسه روز یکشنبه هفته جاری ساعت ۱۴ تا ۱۶ اعلام شده است.

    حالا زمزمه هایی مبنی بر اینکه احتمالا بورس تا روز یکشنبه سبزپوش بماند در بازار پیچیده است! این موضوع چقدر صحت دارد و بورس تا کی سبزپوش خواهد ماند؟


    بیشتر بخوانید: سیاست های دستوری بازار بورس را نجات می‌دهد؟


    بورس تا کی مثبت است؟

    نیما میرزایی دیگر کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در این باره گفت: همانطور که بارها تاکید کرده بودیم بازار ضعف بنیادی نداشت و صرفا یک رفتار دسته جمعی هیجانی در کنار تقویت بازارهای بدهی و پولی موجب ریزش های پیاپی شده بود. با سیگنال مثبت در رده های بالای دولت در خصوص حمایت چند جانبه از بازار جهت معاملات برگشت و بازار بر مدار ارزندگی بنیادی خود با استقبال رو به رو شده است و موضوع جلسه فردا تنها می تواند نقش جانبی در این امر اتفاق باشد.

    حسن حسین نیا کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: به نظرم فارغ از حضور وزیر اقتصاد روز یکشنبه در مجلس، رویکرد مثبت ریاست جمهوری برای شارژ حساب صندوق تثبیت بازار در کنار مباحث مربوط به طرح های موجود برای خروج صنعت خودرو از زیان، توان رشد بازار در میان مدت رو مهیا کردن و به نظرم احتمال نوسان تا یکشنبه وجود دارد ولی رویکرد کلی و نتیجه نهایی در کوتاه مدت و این هفته مثبت خواهد بود.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: بازار بورس
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان