تاریخ انتشار: ۱۴:۱۱ - ۱۹ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

شکنجه وحشتناک دانش‌آموز کلاس اولی توسط معلمش در ایلام

پدر دانش‌آموز ایلامی با اعلام این‌که معلم پسرش او را کتک زده است، گفت: ابوالفضل شب‌ها وحشت دارد، از خواب بیدار می‌شود و می‌گوید بدنم درد می‌کند و با التماس می‌گوید بابا دیگر من را به مدرسه نفرست.

تنبیه بدنی دانش آموز

رویداد۲۴ معلمی در روستای ریزه وند بولی از توابع شهرستان چوار دانش‌آموز کلاس اولی خود را کتک زد به نحوی که آثار کبودی روی بدن این کودک ۷ ساله کاملا مشهود است.

پدر دانش‌آموز گفت: من چوپان هستم. صبح زود احشام را به صحرا می‌برم و عصر برمی‌گردم. هفته گذشته وقتی به خانه آمدم همسرم را در حال گریه کردن دیدم وقتی موضوع را جویا شدم. گفت امروز معلم، ابوالفضل او را کتک زده و تمام بدنش کبود شده و نمی‌تواند چیزی بخورد.

او ادامه داد: دخترم کلاس پنجم است و به همراه پسرم در یک مدرسه درس می‌خواند. روز حادثه طبق روال هر روز دخترم ساعت ۱۲:۳۰ به خانه آمده بود اما پسرم حدود ساعت ۲ به خانه برگشته بود.

پدر این دانش‌آموز گفت: وقتی که به خانه آمده بود به مادرش گفته بود گرمم است. ناهار نخورده بود و فقط گریه کرده بود تا در نهایت ماجرای کتک خوردنش توسط معلم را برای همسرم بازگو کرد. 

او با بیان اینکه چشم دیدن بدن کبود پسرم را نداشتم، گفت: عصر که به خانه آمدم با دیدن دست‌های کبود و متورم پسرم آرزو کردم که بمیرم، تحمل دیدن آزار هیچ کودکی را ندارم، اما باز هم به قانون تمکین کردم و روز بعد با مراجعه به پاسگاه از معلم فرزندم شکایت کردم و سپس به آموزش و پرورش شهرستان چوار رفتم و آنجا هم علیه او طرح شکایت کردم.

وی تصریح کرد: معلم آب روی دست فرزندم ریخته و با چوب زده بود، به رئیس آموزش و پرورش هم گفتم معلم حق تنبیه دارد اما شکنجه خیر. دیدن بدن کبود و متورم پسرم برایم شکنجه است. 

این پدر با اشاره به اینکه پسرم شب‌ها مضطرب است و استرس دارد، گفت: ابوالفضل شب‌ها وحشت دارد، از خواب بیدار می‌شود و می‌گوید بدنم درد می‌کند و با التماس می‌گوید بابا دیگر من را به مدرسه نفرست. چنان از مدرسه وحشت کرده که از کانکس مدرسه می‌ترسد زیرا معلم گفته بود اگر پیش پدر و مادرت چیزی بگویی باز هم کتکت می‌زنم.


بیشتر بخوانید: چوب «الف» بر سر ما/ قوانین درباره تنبیه دانش آموزان چه می‌گوید؟


در پی انتشار خبر شکنجه این دانش‌آموز، اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام درباره کتک‌ زدن او توسط معلم در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به موضوع تنبیه دانش‌آموز کلاس اول دبستان منتظر قائم روستای ریزوند از توابع شهرستان چوار با توجه به‌ اظهار آموزش و پرورش این شهرستان اعلام می‌دارد روز سه شنبه مورخه ۱۴۰۰/۸/۱۱ برابر تماس یکی از اولیای دانش‌آموزان روستای مذکور مبنی بر تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان کلاس اول، بلافاصله کارشناس ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات مدیریت آموزش و پرورش چوار به همراه یک نفر دیگر از همکاران جهت بررسی قضیه به روستای مذکور اعزام شدند و همچنین آموزگار کلاس به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جهت توضیحات احضار گردید تا جنبه‌های موضوع روشن‌تر شود.»

اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام اعلام کرد: «پس از آن اولیای دانش‌آموز به منظور شکایت و پیگیری موضوع به مدیریت آموزش و پرورش مراجعه و اظهار کردند که فرزندمان توسط آموزگارش تنبیه شده است. به همین سبب جلسه‌ای با حضور سرپرست و اعضای شورای معاونان مدیریت آموزش و پرورش شهرستان تشکیل گردید و تذکرات لازم توسط کارشناسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات و حراست شهرستان به آموزگار داده شد. از طرفی کماکان قضیه از بُعد اداری در دست بررسی است و این مدیریت، روال اداری و قانونی برخورد با این موضوع را در پیش دارد و در صورت محرز شدن تخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.»

شکنجه دانش‌آموز

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
باید این معلم اخراج شده و پیگیر ی روانشناس خوب باشه مطمعنا روانیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
0
0
الهییی بمیرم دستای معلم بایدقطع بشه دیگه هیچ معلمی جرأت نکنه دست رو دانش آموزش بلندکنه
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
اکنون افراد تحصیل کرده ومتدین وباشخصیت که بتواننددانش آموز را تعلیم بدهند فراوان است .بهتر است سریعا این معلم اخراج واز افراد شایسته استفاده شود..
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
0
0
نه به معلم نادان وکم فهم فقط رتبه بندی باعث ضعیف شدن پایه های اقتصاد وفشار بر زندگی کارگر وبازنشستگان میشود
نظرات شما
پیشخوان