تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۲۱ آبان ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
صوفی:

دولت ۱۰۰ روز بعد از آغاز به کارش هنوز سیاست و برنامه مشخصی ندارد/ دود اختلاف در تیم اقتصادی کابینه به چشم مردم می‌رود

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: حدود ۱۰۰ روز از آغاز به کار این دولت گذشته اما هنوز سیاست‌هایش مشخص نیست که این‌گونه هم مشخص است ضربه‌ای که به خودش می‌زند، بدتر است.

پیش‌بینی اقتصاد ایران در دولت رئیسی

رویداد۲۴ علی صوفی درباره انتصابات فامیلی از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: انتصابات فامیلی تازگی ندارد و در گذشته هم به صورت مختلف وجود داشته است؛ اما چرا در این دولت بیشتر از گذشته دیده شد؛ چون این دولت با شعارهایی از جمله شایسته‌سالاری روی کار آمد و عنوان کرد بنایش را بر این خواهد گذاشت که دولتی کارآمد و مردمی باشد، بخصوص بیشتر از هر شعار دیگری روی مردمی بودن خودش اصرار ورزید بنابراین هنگامی که شعار‌ش این است باید از اقداماتی که امروز به شدت به آن متهم شده است، مبرا باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که اقداماتی از قبیل انتصابات فامیلی می‌تواند دولت را کارآیی بیندازد، ادامه داد: قبل از اینکه حساسیتی نسبت به این مسائل از طریق جناح‌ها و مردم به وجود بیاید، خود دولت باید نسبت به این موضوعات حساس باشد. این دولت به شایسته‌سالاری که شعارش را داده است، احتیاج دارد تا شایستگان بیایند و مشکلات مردم را حل کنند، اما انتصابات فامیلی ناقض اصل شایسته‌سالاری در دولت است و این اتفاق صدمه‌اش به خود دولت است.

 وی ادامه داد: توجه داشته باشید آن فردی که از طریق انتصابات فامیلی انتخاب می‌شود بازهم تحت فشار زیادی قرار خواهد گرفت درحالی که کار بلد نیست.

صوفی یادآور شد : این دولت وعده داده است با فساد مبارزه خواهد کرد، آقای رئیسی هم یک خط قرمزهایی از جمله مبارزه با فساد مطرح کردند و گفتند همه مدیران من باید با فساد مبارزه کنند، بنابراین اگر این گونه باشد خود این مدیرا ن هم عامل فساد می‌شوند و این دولت را از کارآیی می‌اندازد و دولت نمی‌تواند به شعارهایی که داده است، جامه عمل بپوشاند و این نکته بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌سازی است.


بیشتربخوانید: چهار پرسش رئیس جمهور از اقتصاددانان/ بررسی راهکار‌های رفع مشکلات مردم


وی تاکید کرد: امروز کشور با بحران معیشت، بیکاری و معضلات اقتصادی مواجه است، در سیاست بین‌المللی هنوز توفیقی به دست نیاورده‌ایم؛ درحالی که اگر بخواهیم با این وضعیت به طور ویژه در سطح بین‌المللی کار کنیم فاجعه اتفاق می‌افتد. زیرا افرادی که طرف مذاکره می‌شوند اگر روش و اصول و فن مذاکره را بلد نباشند، شاید منافع یک کشور بر باد برود، یعنی قراردادها و پیمان‌هایی می‌بندند و تصمیماتی می‌گیرند که بلد و وارد به نکات ظریف حقوقی نیستند و آن هنگام فاجعه درست می‌کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره این‌که گفته می‌شود اختلافات در تیم اقتصادی دولت منجر به این شده است که معضلات و مشکلات معیشتی مردم باقی بماند، گفت: روی تیم اقتصادی دولت حساسیت وجود دارد و این تیم باید با هم در هماهنگی باشند و سرسوزنی اختلاف نداشته باشند‌ 

وی خاطرنشان کرد: آقای رئیسی باید قبل از چینش کابینه‌اش دقت می‌کرد گرایش افراد چیست؟ به طور مثال هنگامی که  یک طرف گرایش اقتصادی لیبرالیستی دارد و طرف مقابلش گرایش اقتصادی سوسیالیستی، مشخص است که این دو در کنار هم در تضاد خواهند بود، یکی عدالت‌محور است و آن دیگری درست در نقطه مقابل قرار می‌گیرد و اصلا وقعی به عدالت نمی‌گذارد و بازار برایش ملاک است.

صوفی ادامه داد: از آنجایی که مختصر آشنایی با دولت و اقتصاد دارم از اول هم به آقای رئیسی هشدار دادم که « اگر می‌خواهید مشکل معیشت مردم حل شود، ارزش پول ملی بالا برود، مشکل بیکاری و تورم از میان برداشته شود، باید تیم اقتصادی هماهنگ، همدل و همراه باشند اما امروز این‌ها دیده نمی‌شود و  یک آینده تار پیش روی ما می‌گذارند.

وی یادآور شد: حدود  ۱۰۰ روز از آغاز به کار این دولت گذشته اما هنوز سیاست‌هایش مشخص نیست که این‌گونه هم مشخص است ضربه‌ای که به خودش می‌زند، بدتر است. به اعتقاد من شرایط کشور به گونه‌ای است که این اختلافافات قطعا دودش به چشم مردم می‌رود.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
کسانی که اقتصاد را علم نمی دانند و کولبران را الگوی داد و ستد با همسایگان قرار می دهند نمی تواند یک اقتصاد 7700 ملیون نفری در منطقه را سامان دهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
این دود نیست آتشی است که به زندگی مردم افتاده دود برای مسئولان است با حقوق ثابت
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
0
0
موضوع ۱۰۰ روزه قول حسن کلید ساز بود که شماها سکوت کردید الان ۱۰۰ روز فقط فکر شده چطور کارهای روحانی را جمع کنن خیلی ارزو دارید از این دولت انتقاد کنید ولی ارزو به گور میبرید سربازان امریکا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان