تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۲۵ آبان ۱۴۰۰

پیش‌بینی مهم از آینده قیمت دلار در کوتاه مدت

دلار با روند نزولی که طی سه روز گذشته پیش گرفته تا امروز به نزدیکی مرز ۲۸هزار تومان رسیده اما با توجه به اخبار ضد‌و‌نقیضی که پیرامون بر‌جام وجود دارد، برای شکست این کانال دچار تردید شده است.

پیش بینی قیمت دلار

رویداد۲۴ دلار در نتیجه توقف خرید‌ها از سقف ۲۸۸۰۰تومان فاصله گرفت و تا امروز به سطح ۲۸۱۵۰تومان رسید؛ اما با اخبار ضد‌‌و‌نقیضی که درمورد بر‌جام منتشر شده و انتظارات متفاوتی که شکل گرفته، نه توان صعود به مرز ۲۹هزار و نه قدرت عقب‌نشینی به کانال ۲۷هزار تومان را ندارد.

در‌واقع وجود جو منفی نسبت به بر‌جام در بین برخی معامله‌گران و خوشبینی عده‌ای دیگر به آینده این مهم، باعث شده در آستانه شروع مذاکرات سردرگمی بازار ارز تشدید شود؛ اما از آنجا که تاکنون وعده‌های مسئولان درمورد شروع مذاکرات بی‌نتیجه بوده، اخیرا بازار عمدتا نسبت به اخبار منفی پیرامون این موضوع واکنش نشان می‌دهد و تاثیر‌پذیری معامله‌گران از سیگنال‌های مثبت کاهش یافته است.

    در‌حالیکه دلار در بازار نقدی روز گذشته با قیمت ۲۸۱۰۰تومان بسته شده بود، پس از اظهارات بر‌جامی شب گذشته معاون سیاسی وزیر امور خارجه، در معا‌ملات پشت‌خطی با اندکی افزایش رو‌به‌رو شد که دلیل آن، توجه معامله‌گران به بخشی از صحبت‌های باقری در گفت‌و‌گو با همتایان چینی و روسی خود بود، که اعلام کرده لغو تحریم‌های غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیش‌رو است.


    بیشتر بخوانید: خبر سقوط دلار به ۲۶هزار تومان واقعیت دارد؟


    برداشت برخی از صحبت‌های باقری این بود که طرفین بر‌جام همچنان به دنبال امتیاز‌گیری هستند و فعلا قصد جدی برای بازگشت به مذاکرات ندارند؛ این در‌حالیست که دیروز امیر‌عبداللهیان وزیر خارجه، از برقراری درک مشترک بین طرفین بر‌جام و آمادگی برای رسیدن به یک توافق خوب خبر داد.

    اما اظهارات باقری بیشتر مورد توجه قرار گرفت و انتظارات معامله‌گران افزایش یافت؛ در نتیجه تحت تاثیر جو پیش آمده روند نزولی دلار متوقف شد قیمت آن در بازار نقدی امروز به ۲۸۱۰۰ و در معا‌ملات پشت‌خطی تا ۲۸۲۲۰تومان بالا رفته است.

    بنابر پیش‌بینی فعالان بازار ارز، تا آغاز دور هفتم مذاکرات که بر اساس زمان اعلام شده تنها ۱۳روز باقی‌ مانده، دلار بین قیمت ۲۸۱۰۰ و ۲۸۵۰۰تومان نوسان خواهد داشت و به نظر نمی‌رسد در طول این مدت، اتفاق خاصی که بتواند دلار را تا ۲۹هزار بالا ببرد یا آن را به کانال ۲۷هزار تومان باز‌گرداند، رخ دهد.

    اما از نظر تحلیلگران فنی، چنانچه خرید‌اران به میدان معا‌ملات باز‌نگردند، با توجه به قرار گرفتن دلار زیر سطح مقاومتی ۲۸۲۰۰تومان، احتمال عقب‌نشینی آن تا مرز ۲۸هزار تومان وجود دارد؛ در غیر این صورت با افزایش حجم خرید‌ها و بالا رفتن انتظارات، دلار مجددا تا سطح ۲۸۵۰۰تومان پیش‌روی خواهد کرد.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: قیمت دلار
    نظرات شما
    نظرسنجی
    آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
    پیشخوان