تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت دلار در بازار

سومین یورش دلار به کانال ۲۸ هزار تومان، تفاوت بزرگی با دو نمونه قبلی دارد. اسکناس آمریکایی حالا با جسارت بیشتری در این محدوده جا خوش کرده و نشانه‌ای از عقب‌نشینی آن دیده نمی‌شود.

پیش‌بینی قیمت دلار در بازار

رویداد۲۴  قیمت دلار دودستی به سنگر ۲۸ هزار تومان چسبیده و احتمالا امروز شنبه بیست‌ونهم آبان شاهد نوسان اسکناس آمریکایی در همین محدوده خواهیم بود.

 قیمت دلار امروز شانس زیادی برای تغییر کانال ندارد. براساس معاملات پشت‌خطی و سیگنال‌های هیجانی متناقض، احتمالا با شروع هفته جدید شاهد قدم‌های کوچک اسکناس آمریکایی در بازار آزاد خواهیم بود. ۱۴ روز از سومین یورش دلار به کانال ۲۸ هزار تومان می‌گذرد و تفاوت بزرگ این مورد با دو نمونه قبلی، دوام و ماندگاری اسکناس آمریکایی در این سطح محسوب می‌شود. دلار بار اول روز هفتم شهریور ۲۴ ساعت طاقت آورد و بار دوم نیمه‌های مهر‌ماه بعد از هشت روز مقاومت را کنار گذاشت و به سنگر ۲۷ هزار تومان عقب‌نشینی کرد. حالا اسکناس آمریکایی با جسارت بیشتری به محدوده ۲۸ هزار تومان چسبیده است. به سه دلیل، احتمالا امروز با عدد و رقم‌های هفته قبل ملاقات خواهیم کرد.

یک| قیمت دلار با پالس‌های خبری متناقضی روبرو شده است و بازار ارز در آستانه ۱۰ روز مانده به هفتمین دور از مذاکرات هسته‌ای وین، چشم‌انداز روشنی از این گفتگو‌ها ندارد. معامله‌گران، از یک طرف منتظر سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی مدیر‌کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران هستند و از یک طرف با انتشار خبر تحریم‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا علیه افراد و نهاد‌های ایرانی سروکار دارند. تقریبا همین روند را از نیمه‌های هفته قبل در بازار ارز شاهد بودیم و ممکن است نوسان محدود دلار در بازار آزاد، متاثر از چنین سیگنال‌های متناقضی باشد. تداوم این پالس‌ها، به توقف اسکناس آمریکایی در محدوده ۲۸ هزار تومان کمک می‌کند و بعید نیست امروز هم خبری از تغییر کانال دلار در بازار آزاد نباشد.

دو| قیمت دلار کف و سقف کوتاه‌مدت خودش را در بازار پیدا کرده است و به‌نظر می‌رسد برای تغییر رفتار اسکناس آمریکایی، باید منتظر وقایع جدید و مهمتری باشیم. هفته قبل کمترین نرخ دلار ۲۸ هزار و ۱۵۰ تومان (دوشنبه ۲۴ آبان) و بیشترین نرخ آن ۲۸ هزار و ۷۲۰ (شنبه ۲۲ آبان) تومان به‌ثبت رسید. دلار هرگز از این دو عدد فراتر نرفت و اخبار هیجانی هم تاثیری در این روند نداشت. شاید اولین روز هفته با همان عدد و رقم‌های هفته قبل در بازار آزاد ملاقات داشته باشیم.

سه| قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی روز جمعه روند آرامی داشت و همین موضوع می‌تواند نشانه‌ای برای قدم‌های محدود اسکناس آمریکایی در بازار امروز باشد. معاملات پشت‌خطی به‌صورت عمده بین معامله‌گران بازار ارز جریان دارد و دیروز جمعه بیست‌وهشتم آبان شاهد رد و بدل شدن دلار با رقم ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان بین دلال‌ها بودیم. کف قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی ۲۸ هزار و ۱۸۰ تومان بود و این رقم در بالاترین سطح خودش، به ۲۸ هزار و ۲۱۰ تومان رسید. این عدد‌ها نشان می‌دهند که معامله‌گران بازار تصور می‌کنند نرخ دلار با شروع هفته نوسان قابل توجهی در بازار آزاد ندارد و روند آرام روز‌های قبل همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت دلار
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان