تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۲۹ آبان ۱۴۰۰

باران گوجه فرنگی را گران کرد

طی یکی دو هفته گذشته به دلیل بارندگی‌های زیاد گوجه فرنگی‌هایی که در فضای باز تولید شدند آسیب دیدند و ورود آن‌ها به بازار مصرف با کندی صورت گرفت.

باران گوجه فرنگی را گران کرد

رویداد۲۴ رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی علت افزایش قیمت گوجه فرنگی و سیب زمینی را بارش‌های اخیر دانست و گفت که این بارش‌ها منجر شد تا بخشی از محصولات آسیب ببینند و ورود آن‌ها به بازار با کندی انجام شود.

سیدرضا نورانی در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که آیا افزایش صادرات قیمت گوجه فرنگی را بالا برده است یا خیر؟ گفت: صادرات میوه و تره بار آزاد است و مشکل قانونی برای آن وجود ندارد. میزان صادرات، افزایش یا کاهش آن هم بایستی توسط گمرک اعلام شود.

وی ادامه داد: شاید صادرات نقش بسیار کوچکی در افزایش قیمت‌ها داشته باشد، اما قطعا دلیل اصلی نیست.

رییس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی اضافه کرد: طی یکی دو هفته گذشته به دلیل بارندگی‌های زیاد گوجه فرنگی‌هایی که در فضای باز تولید شدند آسیب دیدند و ورود آن‌ها به بازار مصرف با کندی صورت گرفت. در مورد سیب زمینی هم همین اتفاق رخ داد و بارش‌ها و گل شدن زمین برداشت آن‌ها را دشوار کرد.

به گفته وی گوجه فرنگی‌های گلخانه‌ای قابلیت صادرات دارند و اگر افزایش قیمتی رخ دهد در این نوع محصول خواهد بود.

وی تصریح کرد: تا یک ماه آینده تولید گوجه فرنگی گلخانه‌ای دو تا سه برابر بیشتر خواهد شد.

نورانی در پایان گفت:در ماه‌های آینده برداشت سیب زمینی‌های جنوب کشور شروع خواهد شد و اگر کمبودی در بازار باشد این سیب زمینی‌ها می‌تواند کسری‌ها را جبران کند

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گوجه فرنگی
نظرات شما
پیشخوان