تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۰۵ آذر ۱۴۰۰

پشت‌پرده شوک بزرگ به استقلال

پیشکسوت باشگاه استقلال معتقد است رفتار‌های تبعیض آمیز حساسیت و نارضایتی باشگاه‌های بزرگ را به همراه دارد.

بازیکنان استقلال

رویداد۲۴ بهتاش فریبا در خصوص شرایط استقلال اظهار داشت: به نظر من وضعیت بدی نیست. در هر صورت هفته ششم رقابت‌ها را پشت سر گذاشتیم و در بین تیم‌های صدرنشین و مدعیان قرار داریم. این در حالی است که هنوز تعدادی از بازی‌های سخت استقلال باقی مانده است؛ هرچند از الان نمی‌توان درباره اینکه چه تیمی شانس اول قهرمانی محسوب می‌شود صحبت کرد. حداقل باید تا نیم فصل دوم رقابت‌ها و هفته‌های ابتدایی نیم فصل دوم صبر کرد و منتظر ماند تا شرایط تیم‌ها تقریباً تثبیت شود.

پیشکسوت استقلال ادامه داد: در هر صورت شرایط استقلال خوب است، اما در هفته ششم رقابت‌ها از حضور دو بازیکن خارجی استقلال در میدان مقابل گل گهر سیرجان ممانعت به عمل آمد. آنطور که در رسانه‌ها خواندم و شنیدم اجازه ندادند که دو بازیکن خارجی استقلال در این دیدار آبی‌پوشان را همراهی کنند.

فریبا تصریح کرد: به این موضوع توجه کنید که سرمربی یک تیم قبل از این مسابقه حداقل چهار جلسه تمرین را با حضور این بازیکنان برگزار کرده و این در حالی است که آن‌ها از نفرات اصلی استقلال در سیستم تیمی این تیم محسوب می‌شوند و در تاکتیک‌ها و پازل تاکتیکی افکار سرمربی نقش دارند. زمانی که به یکباره این اتفاق می‌افتد و از حضور آن‌ها جلوگیری می‌شود این موضوع یک شوک بزرگ را به تیم و کادر فنی در آستانه یک بازی حساس وارد می‌کند.

پیشکسوت استقلال درباره اینکه بیژن طاهری سرپرست این تیم اعلام کرد که به خاطر تبلیغات محیطی، سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال از باشگاه استقلال به این ترتیب انتقام گرفت گفت: تبلیغات محیطی و درآمد‌های آن برای باشگاه هاست، همه تیم‌ها باید به دنبال آن بروند تا از حق خودشان استفاده کنند. در این بین برخی تیم‌هایی که هوادار بیشتری دارند سهمشان هم بیشتر است. اتفاقاً آن تیم‌هایی که سهم بیشتری از تبلیغات سود می‌برند تیم‌هایی هستند که هزینه‌هایشان با تیم‌های معمولی قابل مقایسه نیست. بالاخره باید دخل و خرج جور درآمد و هزینه با درآمد هماهنگ باشد. وقتی هزینه سنگین است بهره تبلیغاتی هم بیشتر می‌برید و این موضوع طبیعی است.


بیشتر بخوانید: چرا استقلال بی‌رحمانه بازی نمی‌کند؟


فریبا یادآور شد: حالا اینکه چرا این اتفاق افتاده واقعاً جای سئوال و ابهام است. نمی‌فهمم یعنی چه که گفتند باید ضمانت بگذارید؟ سئوال من این است آیا همه تیم‌ها برای استفاده از بازیکن خارجی ضمانت‌نامه بانکی گذاشتند؟ اگر این‌طور نیست تبعیض را نمی‌توان پذیرفت. بهتر است یک شفاف سازی بشود و حداقل منِ پیشکسوت را روشن کنند. در وهله بعدی شنیدم باشگاه استقلال سند ملک یا زمینی را در قبال ضمانت نامه بانکی که نمی‌توانسته آن را ارائه کند گذاشته است. وقتی تیم‌های دولتی نمی‌توانند ضمانت نامه بانکی بگذارند دیگر چه چیزی باید بگذارند تا قبول کنند؟ چرا از اول این ضمانت را قبول کردند؟

وی افزود: مگر بازیکنان خارجی استقلال در طول فصل برای این تیم به میدان نرفتند و بازی نکردند؟ «یامگا» سه گل هم برای استقلال زده و در چندین بازی نیز این را همراهی کرده است. آدم این مسائل را نمی‌فهمد. چطور شده است و چرا این اتفاقات را فقط بر سر استقلال رقم می‌زنند؟ جای سئوال است که چرا تنها با استقلال این‌طور رفتار می‌کنند؟

پیشکسوت استقلال تاکید کرد: اگر هدف این است که باشگاه‌ها بدهکار بازیکنان‌خارجی نشوند و پرونده جدید باز نشود آیا به این شکل پای بازیکنان فصل گذشته خارجی تیم‌ها به میان نمی‌آید؟ آیا شرایط برای همه تیم‌ها مثل هم است و عدالت برای همه رعایت می‌شود؟ چرا بازیکنان خارجی دیگر بدون ضمانت نامه بازی می‌کنند؟ یعنی بازیکنی که از سال گذشته در یک تیم بوده نمی‌تواند از باشگاه خودش شکایت کند و نیاز به ضمانت ندارد؟

فریبا در پایان گفت: اگر واقعاً برنامه این است که ضمانتی باشد شرایط برای همه باید یکسان باشد. حالا تیم‌های دولتی که نمی‌توانند ضمانت بانکی بگذارند، دیگر چه چیزی باید می‌گذاشتند؟ آیا مثلاً این‌طور گفته‌اند که سند ملک یا زمین ضمانت نیست؟ وقتی که قانون اجازه نمی‌دهد بالاخره چه باید کرد؟ بزرگترین ابهام این است که چرا اجازه دادند چهار هفته این نفرات بازی کنند؟ این مسائل برای هواداران ابهام انگیز و نگران کننده است.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: استقلال تهران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان