تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۰۷ دی ۱۴۰۰

صفر تا صد طرح جدید یارانه بنزین

با اجرای طرح جدید بنزین برای همه، به همه افراد دارای کارت ملی، ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی اختصاص خواهد یافت.

طرح جدید یارانه بنزین

رویداد۲۴ اجرای آزمایشی طرح بنزین برای همه در جزیره کیش آغاز خواهد شد. در مورد روند چگونگی اجرای این طرح ابهامات زیادی مطرح است که در ادامه به آن می پردازیم.

نحوه توزیع عادلانه یارانه بنزین

بهادری جهرمی سخنگوی دولت گفت: طرح اجرای بنزین برای همه، تاثیری بر افزایش قیمت بنزین نخواهد گذاشت و صراحتا تاکید می کنم که دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد. اختصاص سهمیه بنزین در روال گذشته فقط شامل دارندگان خودرو می شد،همچنین برخی از مردم دارای چند خودرو بودند و چندین برابر دیگران از یارانه بنزین استفاده می کردند. با اجرای طرح بنزین برای همه به افرادی که خودرو هم ندارند، یارانه بنزین اختصاص خواهد یافت.

    سهمیه بنزین برای هر نفر چند لیتر است؟

    وزیر نفت گفت: هم اکنون یارانه بنزین برای ۲۷ میلیون کارت سوخت در کشور در حال اجراست. دولت قصد دارد با اجرای طرح جدید بنزین، همه مردم چه افرادی که خودرو دارند و چه افرادی که خودرو ندارند از یارانه بنزین بهرمند شوند. با اجرای طرح بنزین برای همه، تمامی افراد دارای کارت ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت دارند، ۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد. بنزین اختصاص یافته قابل استفاده و همچنین به صورت اعتباری از بخش ریالی قابل دریافت خواهد بود.

    تمهیدات لازم برای حفظ سهمیه ۶۰ لیتری برای خانوار

    دولت برنامه دارد با اجرای طرح جدید بنزین برای همه و اختصاص ۱۵ لیتری به هر نفر، اگر خانواده ای ۶۰ لیتر سهمیه بنزین دریافت می کرده است، سهمیه ۶۰ لیتری برای این خانواده ها همچنان حفظ شود.


    بیشتر بخوانید: چرا قیمت بنزین نباید افزایش پیدا کند؟/ خرج به دلار، دخل به ریال


    تکلیف بنزین های مصرف نشده در کارت سوخت ها

    سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با اجرای طرح اختصاص بنزین برای همه، سهمیه مصرف نشده در کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت ها حذف نشده و در کارت سوخت ها ذخیره خواهد شد.

    طرح جدید بنزین برای خودروهای عمومی اجرا می شود؟

    تغییری در سهمیه خودروهای عمومی اعمال نخوهد شد اما سهمیه بنزین این خودروها به جای واریز به کارت سوخت به حساب صاحب خودرو واریز خواهد شد.

     امکان نقد شدن سهمیه در سامانه مبادله بنزین

    سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: سامانه مبادله بنزین برای افرادی که فاقد خودرو هستند پیش بینی شده است تا با استفاده از این سامانه امکان فروش سهمیه بنزین و در نتیجه نقد شدن آن را داشته باشند.

    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    برچسب ها: یارانه بنزین
    نظرات شما
    پیشخوان