تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۱۲ دی ۱۴۰۰
هشدار هواشناسی:

فعال شدن سامانه جدید بارشی در کشور

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی فعال در جنوب کشور روز آینده اغلب مناطق کشور را دربرمی‌گیرد، گفت: فردا کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه در نوار شمالی کشور خواهیم داشت.

بارش برف و باران رویداد۲۴ محمد اصغری، با اشاره به بارش باران در روز جاری در بخش‌های مختلف کشور خصوصاً فارس، جنوب بوشهر، غرب هرمزگان، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان اظهار داشت:‌روز آینده فعالیت این سامانه بارشی کل مناطق کشور را دربرمی‌گیرد و در شرق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب‌شرق کرمان و شرق خراسان رضوی بارش‌ها شدت خواهد داشت.

وی ادامه داد: روز آینده در تنگه هرمز و سواحل شرقی هرمزگان دریا مواج و طوفانی است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا با نفوذ جریانات شمالی به نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما بین ۵ تا ۷ درجه در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و در شمال‌غرب و ارتفاعات البرز بارش برف خواهیم داشت.

اصغری افزود: روز سه‌شنبه ۱۴ دی گستره فعالیت این سامانه بارشی نیمه شرقی کشور را دربرمی‌گیرد و بارش در جنوب سیستان و بلوچستان شدت دارد و این سامانه به تدریج از نوار شرقی کشور خارج می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴ دی

وی گفت: بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴ دی با ورود موج دیگری به شمال‌غرب کشور بارش پراکنده برف و باران در شمال‌غرب و غرب آغاز می‌شود و روز چهارشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر گستره بارش‌ها سواحل شمالی کشور و شمال‌شرق را نیز فرامی‌گیرد و در سایر مناطق به جز نوار جنوبی کشور بارش پراکنده باران و برف خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه ۱۵ دی شدت بارش‌ها در مازندران خواهد بود و دریای خزر مواج و طوفانی است.


بیشتر بخوانید: هشدار قرمز هواشناسی؛ احتمال وقوع سیل در ۴ استان


وی با بیان اینکه پنج‌شنبه در شرق و جنوب‌شرق کشور بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید داریم، گفت: این سامانه اواخر وقت پنج‌شنبه از شرق کشور خارج می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تأکید کرد: در دو روز آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور به ویژه جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد شدید خواهیم داشت.

اصغری درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران نیمه ابری گاهی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۰ و ۳ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده ارومیه با کمینه دمای ۹ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای ۲۲ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده در ۱۸ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان