تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۸ دی ۱۴۰۰

فقر نومیدکننده در افغانستان

چند ماه از سقوط افغانستان می‌گذرد. کمک‌های بین‌المللی به افغانستان قطع شده است و مردم با فقر و گرسنگی نومیدکننده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند. بر اساس گزارش‌های سازمان ملل نزدیک به ۱۰۰ درصد مردم افغان به زودی در زیر خط فقر زندگی خواهند کرد.

فقر نومیدکننده در افغانستان

رویداد۲۴ سرمای شدید زمستان افغانستان، کودکان کوچک را زیر پتو‌ها در کمپ‌های موقت جمع کرده است، در حالی که نوزادان بیمار در شفاخانه‌ها در پس برقع‌های بلند مادرانشان پنهان شده‌اند.

در همین حال، صف‌های طولانی در مراکز توزیع مواد غذا طاقت‌فرسا شده است، چراکه کشور با فقر نومید کننده دست و پنجه نرم میکند. از زمان تصرف کابل توسط طالبان در ۱۵ اوت، اقتصاد ویران شده افغانستان که زمانی تنها با کمک‌های بین المللی زنده نگه داشته می‌شد، اکنون در آستانه سقوط است.

به گزارش رویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری الجزیره مردم در اوج گرفتاری به سر می‌برند و پول کافی برای بیمارستان‌ها و درمان بیماران وجود ندارد. آمار ارائه شده توسط سازمان ملل بسیار هولناک است. تقریباً ۲۴ میلیون نفر در افغانستان، حدود ۶۰ درصد جمعیت، از گرسنگی حاد رنج برده و تقزیبا ۸.۷ میلیون افغان با قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند.


بیشتر بخوانید: بحران سوء تغذیه کودکان در افغانستان


سازمان ملل می‌گوید که ۹۷ درصد افغان‌ها به زودی زیر خط فقر زندگی خواهند کرد. نزدیک به ۸۰ درصد بودجه دولت قبلی افغانستان از جامعه بین المللی تامین می‌شد. این پول که اکنون قطع شده است، بودجه بیمارستان ها، مدارس، کارخانه‌ها و وزارتخانه‌های دولتی را تامین می‌کرد.

تحریم‌ها بانک‌ها را فلج کرده است در حالی که میلیارد‌ها دلار از سرمایه‌ها و دارایی‌های افغانستان در خارج از کشور مسدود شده است. سازمان ملل می‌گوید که در تلاش است تا بفهمد چگونه می‌تواند کمک‌های بشردوستانه را به افغان‌ها برساند و دولت طالبان را دور بزند. در تصاویر روز عکس‌هایی از فقر و گرسنگی افغان‌ها را ببینید.

منبع: الجزیره

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان