تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

بیوه های جنگ افغانستان

امروز پس از دهه ها درگیری و جنگ ، افغانستان تعداد بی شماری از زنان بیوه جنگ را دارد.

بیوه های جنگ افغانستان

رویداد۲۴ کارشناسان می گویند که تقریباً ۲.۵ میلیون زن بیوه در افغانستان وجود دارد که تقریباً ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر از آنها فقط در پایتخت کابل زندگی می کنند. بیشتر غیرنظامیانی که در جنگ کشته شده اند ، قربانیان آتش سوزی یا بمب های کار گذاشته شده توسط طالبان بوده اند.

متأسفانه توسط ارتش آمریکا “خسارت وثیقه ای” وارد شده است که همچنین با حملات هوایی اخیراً فاجعه کوندوز که بیمارستان پزشکان بدون مرز را درگیر کرد ، منجر به کشته شدن بسیاری شد. بعداها این رویداد یک اشتباه نامیده شد.

متاسفانه آسیب هایی که توسط ارتش آمریکا بوجود آمده به گفته وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان، که با شهید و معلولین سر و کار دارند،به حدود ۸۰ هزار بیوه جنگی مزایا می پردازند.همسران سربازان ، پلیس یا سایر کارکنان دولتی حق دریافت مصارف منظمی را  دارند که برابر حقوق همسرانشان باشد.

در حالی که بیوه های (زنان بیوه) غیر نظامی که در حملات انتحاری کشته اند ، تنها مجاز به دریافت ۵ هزار افغانی”واحد پول افغانستان” در ماه می باشند.

یک گزارش در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد،اکثر بیوه های غیرنظامی که در جنگ کشته شده اند ،بجای مصارف منظم ،تنها از یک پرداخت کوچک استفاده کرده اند.

در کشوری  که آینده زن به شوهرش وابسته است ، بسیاری از زنانِ بیوه به شدت احساس نا توانی می کنند.

این فقر به خاطر نداشتن سواد و بی بهره بودن از تحصیلات ، افزایش پیدا می کند.

گزینه ها برای ازدواج مجدد محدود است و زنان مجبورند فقط با یکی از بستگان همسرشان ازدواج کنند و اگرخارج از بستگان همسر ازدواج کنند ، ممکن است خانواده همسر، فرزندانشان را از آنها جدا کنند.

طبق سنت های افغانستان ، مادران به طور متوسط ۴ تا ۶ فرزند دارند.

نگاه پائولا برونشتاین به موضوع بیوه های افغانستان

عکس های این پروژه، حکایت از جامعه مرد سالاری و تسلط مردان بر زنانِ افغان دارد.او با عکس هایش نشان می دهد که اگر در جامعه افغان ، سایه مرد بر سر زن نباشد ، زندگیشان به نابودی و تباهی می کشد.آنان برای گذران زندگی و معاش خود مجبور به گدایی و گاها فحشا می شوند. پائولا برونشتاین نشان می دهد که زنان در جامعه و زندگی شخصی ، نقش چندانی ندارند.

مجموعه عکس «بیوه های جنگ افغانستان» اثر عکاس آمریکایی « پائولا برونشتاین Paula Bronstein » را مشاهده میکنیم.

منبع: yphc

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عکس روز ، تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
محمد عبدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۳۰
0
4
خدا لعنت کند روباه پیر انگلیس را خصوصءچرچیل که گفت هر کشوری را که میخواهید غارت کنید زنها را بیسواد توسری خور منزوی از جامعه که فقط سوزن خیاطی و اشپزی بلد باشد فرهنگ سازی کنید که تا هزار سال غارت کنید وخبری از پیشرفت نیست جامعه افغانستان نمیخواهند قبول کنند که مرد سالاری مطلق نقشه انگلیس خبیث است . بگردن دین نگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۲
احسنت بر شما
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان