تاریخ انتشار: ۱۱:۵۲ - ۲۵ دی ۱۴۰۰

احتمال ریزش شدید قیمت طلا

از ۱۳ دی امسال شیوه جدید محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا در سراسر کشور و به تبع در خراسان رضوی اجرایی شده است.

پیش بینی قیمت طلا

رویداد۲۴ شهرام مرصعی در خصوص اجرای قانون حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین اظهار کرد: هنوز مدت زیادی از اجرایی شدن شیوه جدید محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا نگذشته و نمی‌توان تاثیرات ملموس اجرای این قانون را در افزایش خرید یا تغییر تقاضای مردم مشاهده کرد.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی عنوان کرد: تا ۱۳ دی ماه سال جاری نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا به همان روال قدیمی و محاسبه ۹ درصد بر کل قیمت طلا صورت می‌گرفت اما از این تاریخ به بعد تغییراتی بر نحوه محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا، جواهر و پلاتین اعمال شده است.
مرصعی تصریح کرد: البته هزینه‌هایی همچون اجرت ساخت، هزینه‌های جانبی، هزینه طراحی، سوارکاری‌ها، کمیسیون‌های مختلف و... شامل مالیات بر ارزش افزوده نیز خواهد شد.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی درباره تاثیر مذاکرات برجام بر قیمت طلا گفت: صعودی و نزولی بودن قیمت طلا موقتی است و به پیشرفت مذاکرات برجام و اخبار آن بستگی دارد. در صورتی که طی روزهای آتی خبرهای مثبت و نتیجه‌بخشی‌ از مذاکرات شنیده شود، کاهش قیمت طلا دور از انتظار نیست؛ در غیر این صورت قیمت‌ها به حالت قبل یا حتی بالاتر باز خواهد گشت.


بیشتربخوانید: هشدار مهم؛ سکه و طلا بدون فاکتور نخرید


وی با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت‌ها در اجرایی شدن حذف مالیات طلا تاکید کرد: هم‌اکنون چارچوب اقتصاد کشور فاقد زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون حذف مالیات طلاست زیرا شیوه محاسبه و اخذ مالیات بر ارزش افزوده احتیاج به زیرساخت‌های دقیق، درست و پیوسته دارد.

مرصعی ادامه داد: به منظور اجرای بهتر قانون جدید اخذ مالیات باید فرایند استخراج از معادن، فرایندهای تولید، توزیع، مصرف‌ نهایی و صادرات که به صورت زنجیرهوار به هم پیوسته است، به طور دقیق و در سیستم‌های از پیش تعریف شده ثبت شود.

رئیس انجمن طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی خراسان رضوی تصریح کرد: در آن صورت می‌توان ادعا کرد که مالیات به درستی اخذ شده و بازار شکل عادی به خود گرفته است. همچنین نوسانات ناگهانی در قیمت نخواهیم داشت و تکلیف تولیدکننده و عرضه‌کننده روشن خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت طلا
نظرات شما
پیشخوان