تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۹ دی ۱۴۰۰

پرواز‌های ترکیه به اربیل و ارمنستان به زودی از سر گرفته می‌شود

وزارت حمل و نقل ترکیه از آغاز پرواز‌های متقابل با شهر اربیل عراق در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) و با ایروان در ارمنستان در ۲ فوریه (۱۳بهمن) خبر داد.

پرواز‌های ترکیه به اربیل و ارمنستان به زودی از سر گرفته می‌شود

رویداد۲۴ به گزارش خبرگزاری «آناتولی» این وزارتخانه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه بخش حمل و نقل هوایی یکی از آسیب‌دیده‌ترین بخش‌ها از همه‌گیری ویروس کرونا است، افزود: این وزارتخانه با اقداماتی که در این زمینه انجام داده است، خسارات را کاهش می‌دهد.

این وزراتخانه خاطرنشان کرد: اخیرا مذاکرات برای عادی سازی روابط بین دو کشور آغاز شده است که تصمیم گیری برای آغاز پرواز‌های متقابل بین دو کشور از جمله آن است.

بیانیه افزود: شرکت «آناضول جت» پرواز‌های متقابل بین شهر‌های «غازی عینتاب» ترکیه و «اربیل» عراق را از ۲۴ ژانویه آغاز خواهد کرد.

این وزارتخانه تاکید کرد که اداره کل حمل و نقل شهروندی به شرکت «پگاسوس ایرلاینز» اجازه داده است که ۳ پرواز در هفته بین فرودگاه‌های «صبیحه کوکشن» استانبول و «ایروان» پایتخت ارمنستان انجام شود.

وی افزود: مقامات ارمنستان همچنین به «فلای وان» اجازه داده اند ۳ پرواز در هفته بین ایروان و استانبول انجام دهد و بر اساس توافق نامه، پرواز‌های متقابل از دوم فوریه آغاز می‌شود.

نخستین دیدار و مذاکرات "سردار کیلیچ " و "روبن روبینیان " نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان برای عادی سازی روابط دو کشور روز جمعه در مسکو برگزار شد و طرفین درباره ادامه این مذاکرات بدون پیش شرط، توافق کردند.

ترکیه و ارمنستان هیچ روابط تجاری یا دیپلماتیکی در سه دهه گذشته نداشتند و این گفتگو‌ها نخستین تلاش برای احیای روابط از توافق صلح ۲۰۱۹ است، اما این توافق هرگز تایید نشد و روابط همچنان پر تنش است.

خبرگزاری تاس نیز از قول وزارت خارجه ارمنستان گزارش کرد که انتظار می‌رود این گفتگو‌ها باعث شود تا ایروان روابط دیپلماتیک خود را با ترکیه برقرار کند و مرز‌هایی را که از ۱۹۹۳ بسته شده مجدد بازگشایی کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ترکیه ، اربیل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان