تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

پیش‌بینی تحلیلگران از قیمت طلا/ طلا اوج می‌گیرد؟

اقتصادنیوز نوشت: تحلیلگران و سرمایه‌گذاران، پیش‌بینی می‌کنند طلا در آینده‌ای نزدیک به سطح ۱۸۵۰ دلار برسد.

پیش‌بینی تحلیلگران از قیمت طلا/ طلا اوج می‌گیرد؟

رویداد۲۴ بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکونیوز، صعود طلا به بالاترین سطح دو ماه اخیر باعث ایجاد جو مثبت صعودی قابل توجهی در میان تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه گذاران خرد شده است، به طوری که برخی انتظار دارند قیمت‌ها در کوتاه مدت به ۱۸۵۰ دلار در هر اونس برسد.

تحلیلگران می‌گویند که با نگاه سرمایه گذاران به تهدید فزاینده تورم، افزایش نوسانات در بازار‌های سهام و عدم ثبات موجود در برخی تعاملات سیاسی جهان از جمله تنش‌های میان روسیه و آمریکا، طلا مسیری افزایشی را طی می‌کند.

این هفته ۱۸ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی کیتکونیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان، ۱۶ تحلیلگر، معادل ۸۹ درصد، روند قیمت طلا در هفته آتی را صعودی پیش‌بینی کرده‌اند ... این در حالی است که دو تحلیلگر قیمت طلا در هفته مذکور را نزولی ارزیابی کرده‌اند. این هفته هیچ کدام از تحلیل‌گران به ثبات بازار رای نداده‌اند.

در بخش نظرسنجی سرمایه‌گذاران خرد نیز از مجموع ۱۱۳۴ سرمایه‌گذاری که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۸۰۱ نفر معادل با ۷۱ درصد بازار طلا را افزایشی ارزیابی کرده و ۱۹۷ نفر-حدود۱۷ درصد- مسیر طلا در هفته مذکور را نزولی پیش‌بینی کرده‌اند. ۱۳۶ شرکت‌کننده نیز روند بازار را تا حدود زیادی ثابت دانسته‌اند.

پیش‌بینی تحلیلگران از قیمت طلا/ طلا اوج می‌گیرد؟

اگرچه طلا از بالاترین سطح خود نسبت به اوایل هفته کمی افت داشته است، بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که طلا در کوتاه مدت به خوبی حمایت شود.

اوله هانسن، رئیس بخش استراتژی کالا در بانک ساکسو، تاکید کرد: در حالی که احتمال تثبیت قیمت طلا در حدود ۱۸۳۰ دلار در هر اونس وجود دارد، او پیش‌بینی می‌کند که قیمت‌ها بالاتر هم بروند.

بسیاری از تحلیلگران، بزرگترین محرک طلا در بازار را همچنان سیاست پولی فدرال رزرو ارزیابی می‌کنند، با این حال، برخی بر این باورند که انتظارات بازار کمی اغراق آمیز است و فدرال رزرو می‌تواند این انتظارات را در نشست سیاست پولی هفته آتی تعدیل کند.

برچسب ها: قیمت طلا
نظرات شما
پیشخوان