تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵

واگذاری آزمایشگاه‌های دولتی البرز به یک شرکت ترکیه‌ای صحت دارد؟

در حالی که روز گذشته برخی رسانه ها از واگذاری آزمایشگاه‌های تشخیص طبی بیمارستان‌های دولتی استان البرز به یک شرکت ترکیه‌ای خبر داده و نسبت به این موضوع انتقاد کرده بودند، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، این خبر را کاملا تکذیب کرد و گفت: موضوع واگذاری آزمایشگاه های دولتی البرز به شرکت ترکیه ای صحت ندارد، بلکه اتفاقا قرار شده است که با همکاری شرکت ایرانی کاسپین، مراکز آزمایشگاهی در بیمارستان شهید باهنر کرج راه اندازی شود.
رویداد۲۴-سلامت آنلاین نوشت: در حالی که روز گذشته برخی رسانه ها از واگذاری آزمایشگاه‌های تشخیص طبی بیمارستان‌های دولتی استان البرز به یک شرکت ترکیه‌ای خبر داده و نسبت به این موضوع انتقاد کرده بودند، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، این خبر را کاملا تکذیب کرد و گفت: موضوع واگذاری آزمایشگاه های دولتی البرز به شرکت ترکیه ای صحت ندارد، بلکه اتفاقا قرار شده است که با همکاری شرکت ایرانی کاسپین، مراکز آزمایشگاهی در بیمارستان شهید باهنر کرج راه اندازی شود.

بهزاد کلانتری در پاسخ به این پرسش که می گویند این شرکت ایرانی از سوی یک شرکت ترکیه ای حمایت مالی می شود افزود: شرکت کاسپین در داخل کشور ثبت شده است و اعضای آن ایرانی هستند و عضو خارجی ندارد. اینکه حتی اگر فرض کنیم این شرکت ایرانی، مثلا در سرمایه گذاری اش از ترکیه ای ها کمک مالی گرفته باشد، اتفاق عجیب و غیرقانونی نیست و ممکن است خیلی از شرکت های ایرانی به این صورت با خارجی ها همکاری داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما با شرکتی ایرانی قرارداد بسته ایم که تمام اعضای آن ایرانی هستند و همچنین فراخوان داده ایم که هر کسی می توانسته است در این فراخوان شرکت کند. این شرکت ایرانی از سوی هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی البرز، مجوز گرفته و صلاحیت این شرکت توسط دفتر مشارکت های اقتصادی وزارت بهداشت هم تایید شده است و همه مراحل طی یک فرایند کاملا قانونی انجام شده است و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.

کلانتری با بیان اینکه مگا لب یک آزمایشگاه بزرگ است که آزمایشگاه بیمارستان های دولتی ما نمونه هایشان را به آنجا می فرستند خاطر نشان کرد: در آیین نامه آزمایشگاه ها نیز به صراحت از تشکیل «مگا لب» صحبت شده و این موضوع هم اتفاقی بدیهی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البزر اظهار داشت: این اقدام هیچ ارتباطی با آزمایشگاه های بخش خصوصی در استان البرز ندارد.

وی درباره شائبه بیکار شدن ۶۰۰ خانواده در نتیجه این واگذاری خاطر نشان کرد: کل کارکنان آزمایشگاهی ما در بیمارستان های دولتی البرز در حال حاضر ۱۴۰ نفر است که نه تنها این افراد حفظ می شوند، بلکه یکسری نیروی جدید هم به کار گرفته می شوند و حتی شغل هم ایجاد می شود

کلانتری خاطرنشان کرد: تعرفه تمام آزمایشگاه ها در دانشگاه علوم پزشکی البرز، تعرفه دولتی باقی می ماند و این آزمایشگاه ها طبق استانداردهای بین المللی و تحت نظارت مدیر کل آزمایشگاه های دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

 

 

نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان