تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

بمب خبری فدراسیون فوتبال در آستانه انفجار

به نظر می‌رسد تا پیش از شروع مسابقه ملی ایران و امارات، فوتبال ایران یک روز پرچالش و جنجالی را درباره حکم کمیته استیناف بگذراند.

گل گهر سیرجان

رویداد۲۴ بعد از صدور حکم بازیکن گابنی گل‌گهر از سوی کمیته انضباطی و اعلام نتیجه ۳-۰ در سه مسابقه پیاپی مقابل استقلال، سپاهان و پیکان به‌واسطه حضور غیرقانونی اریک بانیاما، باشگاه سیرجانی به کمیته استیناف درخواست اعتراض و تجدیدنظر داد تا این کمیته، حکم صادره را بررسی کند.

حالا با گذشت ۴۷ روز از رأی صادره توسط کمیته انضباطی و بعد از تعویق چندباره اعلام رأی، با اعلام رسمی رئیس کمیته استیناف قرار است امروز رأی این کمیته درباره پرونده بانیاما صادر شود.

یک‌سو تیم‌های استقلال، سپاهان و پیکان امیدوارند براساس ادله موجود، عیناً حکم انضباطی تایید شود و رای سه امتیازهای انضباطی به جدول لیگ برتر برنگردد؛ سوی دیگر اما خود گل‌گهر و رقبایی چون پرسپولیس امید به آن دارند تا کمیته استیناف، رأی کمیته انضباطی را رد کند و با صدور رأی جدیدی، ۸ امتیاز حذف شده را به گل‌گهر بازگردانده و امتیازات داده شده به رقبا را پس بگیرد.

این مسئله باعث شده تا اعلام رأی نهایی از سوی کمیته استیناف، باعث شکل‌گیری یک جنجال بزرگ در فوتبال ایران شود؛ چرا که اگر رأی کمیته انضباطی تایید شود، مطمئنا سیرجانی‌ها به سراغ شکایت به CAS خواهند رفت و باید منتظر مصاحبه‌های جنجالی امیر قلعه‌نویی و حتی مدیران باشگاه پرسپولیس که در روزهای گذشته هم بارها علیه رأی صادره صحبت کردند، بود.

اما اگر عکس آن‌چه گفته شد رخ بدهد و رأی به سود گل‌گهر باشد، مطمئنا استقلال، سپاهان و پیکان باشگاه‌هایی هستند که در اعتراض به این رأی، باید منتظر اقدامات‌شان بود.

با این وصف، حکم کمیته استیناف می‌تواند در قامت یک بمب ساعتی برای فوتبال ایران باشد و باید دید در ساعات آتی، چه زمانی اعضای کمیته به جمع‌بندی نهایی می‌رسند و رأی خود را صادر می‌کنند و رأی صادره، به سود استقلال، سپاهان و پیکان خواهد بود یا باشگاه گل‌گهر براساس دفاعیات خود می‌تواند رأی پرونده را به سود خود برگرداند.

منبع: ورزش سه
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان