تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

زورآزمایی بورس در برابر کاهش قیمت دلار

بورس روز گذشته در میانه معاملات افت بیش از ۱۶ هزار واحدی داشت. به اعتقاد دستیار ویژه رئیس سازمان بورس، این اُفت طبیعی است و شرایط بورس تا آخر هفته جاری بسیار خوب خواهد بود و سهامداران نگران نباشند.

پیش بینی بازار سهام

رویداد۲۴ شاخص کل بازار سرمایه روز گذشته روند نزولی به خود گرفت. به محدوده یک میلیون و ۲۸۷ واحد رسید. شاخص هم‌وزن نیز با افزایش ۱.۳درصدی مواجه شد.

طی روز گذشته آمریکا برای تسهیل مذاکره با ایران تحریم برخی فعالیت‌های هسته‌ای ایران نظیر پروژه اتمی بوشهر، نیروگاه آب سنگین اراک و تحقیقات هسته‌ای را رفع می‌کند.

در همین رابطه پیمان حدادی، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: بورس دیروز در ابتدا روند نزولی به خود گرفت، اما این شرایط در نیمه دوم راه جبران شد.

وی گفت: کاهش نرخ ارز طی روز‌های گذشته وضعیت شاخص بورس را کمی متغیر کرده است. این وضعیت برای بورس حالت طبیعی است و سهامداران نباید نگران ریزش‌های مقطعی در بازار باشند.

به گفته حدادی؛ دیروز عرضه زیادی در بازار انجام شد و شاخص توانست مقاومت نسبی خوبی داشته باشد. چراکه اخبار خوب مذاکرات امروز تأثیر هر چند جزئی بر بازار بورس گذاشت.


بیشتربخوانید: بورسی‌ها دوست دارند توافق نشود تا سهام رشد کند!/ دولت آماده است شرکت‌های بورسی را به نفع یارانه‌های پنهان قربانی کند


دستیار ویژه و مشاوررئیس سازمان بورس علت اصلی ریزش در نیمه اول فعالیت روز بورس را چنین تشریح کرد؛ از دید تحلیل تکنیکال بورس خیلی از سهام‌ها و شاخص کل به محدوده مقاومتی رسیده بودند.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر تأثیر گذار بر شاخص بورس، اُفت ۱۵۰۰ تومانی نرخ دلار بود که باعث شد فروش شرکت‌های صادرات محور از لحاظ ریالی پایین آمد.

حدادی یادآور شد: زمانی که نرخ دلار کاهش می‌یابد، ارزش اسمی بازار سرمایه هم نیاز به تعدیل خواهد داشت.

وی تأکید داشت: البته تمام این اتفاقات مقطعی است و انتظار تداوم رشد بازار تا پایان هفته بسیار قوی است.
مشاوررئیس سازمان بورس یادآور شد: امروز شاخص بورس پس از چند روز رشد کمی ریزش داشت که این موضوع برای بازار بسیار طبیعی است و سهامداران نگران نباشند.

منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
بازنشسته مخابرات منطقه تهران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
0
0
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶:۲۱
من در شهریور ماه سال ۹۸ مبلغ ۳ میلیون ۱۰۰ هزار تومان سود سهام ترجیحی را دریافت کردم ولی متاسفانه امسال در بهمن ماه سال۱۳۹۹ مبلغ یک میلیون ۹۰۰ هزار تومان بوده است چرا؟ کتبی هم به اداره سهام مخابرات ایران اعتراض کردم ولی متاسفانه تاکنون هیچ خبری بررسی و پیگیری و رسیدگی نیست. در خواست رسیدگی دارم کد ملی ۱۵۳۱۴۳۹۹۰۱
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان